اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

چهار شنبه 3 آبان 1402 - 13:30:0
اختتامیه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

چهملین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسوولان حوزه سینما آیین پایانی خود را به میزبانی مرکز همایش های برج میلاد تهران، برگزار کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، چهلمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ماه برگزار شد. در اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران که با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از سینماگران و مدیران سینمایی کشور در سالن همایش های برج میلاد تهران، برگزار شد، برگزیدگان بخش بین‌الملل معرفی شدند.

جایزه حقیقت‌جویان

در این مراسم، جایزه حقیقت جویان به سمیح ساغمان‌ برای مستند «گلاب گل» از افغانستان اهدا شد. این فیلمساز افغان در جملاتی از مظلومیت مردم فلسطین و غزه حمایت و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

جایزه راه ابریشم

در بیانیه هیات داوران برای جایزه دیگر با عنوان راه ابریشم آمده بود: امسال جشنواره فیلم کوتاه تهران دو جایزه حقیقت جویان و راه ابریشم را به جوایز اضافه کرده است. جایزه حقیقت جویان به کسانی اهدا می‌شود که برای یافتن حقیقت تلاش کردند و با سختی فیلم ساختند. جایزه بزرگ راه ابریشم به فیلمسازانی تعلق می‌گیرد که تلاش می‌کنند ظرفیت‌های پنهان راه ابریشم را نشان بدهند.

جایزه راه ابریشم به فیلمی که داستان مستندگونه دارد و پیام انسانی را می‌رساند و به «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی تعلق می‌گیرد.

جایزه بهترین فیلم تجربی

جایزه بهترین فیلم تجربی هم به یه یوان برای فیلم «اکنون» از چین تعلق گرفت.

جایزه بهترین مستند

جایزه بهترین فیلم مستند هم به کیت مک مولتن برای فیلم «برلین کوچک» از فرانسه رسید.

جایزه بهترین پویانمایی

جایزه بهترین پویانمایی این بخش هم به سیمونه ماسی برای فیلم «وقتی جنگ تمام شود» از ایتالیا رسید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 3 آبان 1402 - 15:38:47

دسته بندی :