بشار اسد: آمریکا با تروریست‌ها همکاری دارد

شنبه 8 مهر 1402 - 19:0:0
بشار اسد: آمریکا با تروریست‌ها همکاری دارد

رئیس جمهور سوریه با اشاره به محل استقرار تروریست‌ها در شمال شرق سوریه و اشراف واشنگتن بر این مناطق، گفت آمریکا با تروریست‌ها شراکت دارد.

­­­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «بشار اسد» در مصاحبه با شبکه چینی «سی‌سی‌تی‌وی»  با تاکید بر اینکه جنگ در این کشور هنوز به پایان نرسیده و مردم سوریه از بحران معیشتی رنج می‌برند، گفت: من می‌خواهم بگویم که سوریه به عنوان یک موقعیت جغرافیایی که در طول تاریخ و از مانی که تاریخ نگاشته شده همواره گذرگاه تهاجم بوده است.
وی افزود: هر بار که اشغالگری می‌آمده، شهرهای سوریه را ویران کرده ، با این وجود، سوریه همواره خود را بازسازی کرده است.
بشار اسد اضافه کرد: منطقه شمال شرقی سوریه که تروریست‌ها آنجا را تحت اشغال دارند، درست همان جایی است که آمریکایی‌ها بر آن اشراف دارند. بنابراین مسئله تنها سرقت نیست، بلکه مسئله شراکت با تروریست‌ها در تقسیم سود است. این در عین حال مشکل دومی را ایجاد می‌کند و آن این است که یک کشور بزرگ با تروریست‌ها شراکت دارد. این حقیقتی است که در سوریه جریان دارد.
اسد اظهار داشت: وضعیت کنونی البته که خوب نیست یا شاید بگوییم بد است. اگر رُک باشیم، باید بگوییم وضعیت بد است، چراکه مشکل مردم سوریه هم‌اکنون مشکل معیشت است. منظورم مشکل معیشتی در ارتباط با اوضاع اقتصادی است. درد و رنج تشدید می‌شود.
او در پایان گفت: اگر بازسازی صورت گیرد، سوریه آینده بسیار بزرگی خواهد داشت. من الان از فرض، امید و بیش‌بینی‌ها صحبت نمی‌کنم، بلکه از وضعیت قبل جنگ سخن می‌گویم. پیش از جنگ رشد سوریه در بهترین سطح خود یعنی ۷ درصد بود که برای یک کشور با ظرفیت‌های محدود نسبت بسیار بالایی به شمار می‌آمد. ما بدهی نداشتیم و کشور بدهکاری نبودیم، استقراض می‌کردیم و بدهی را مستقیما پرداخت می‌کردیم. به‌اندازه کافی گندم داشتیم و به چند کشور گندم صادر می‌کردیم. ما سبزیجات و میوه صادر می‌کردیم و در آغاز جنگ و اوایل توسعه صنعتی، صنایع خود را توسعه می‌دادیم. بنابراین می‌توانم با اطمینان کامل بگویم که متوقف شدن جنگ و بازسازی کشور، سوریه را بسیار بهتر از زمان قبل از جنگ خواهد کرد.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 مهر 1402 - 11:14:49