انتشار گزارش سالیانه موسسه بین المللی قدس +فیلم

سه شنبه 31 مرداد 1402 - 11:8:53

موسسه بین المللی قدس، هفدهمین گزارش سالیانه خود را با عنوان «نگاهی به مسجدالأقصی» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «مع المراسلین» در این باره آمده است: در مراسمی با حضور شماری از اصحاب رسانه و نمایندگان احزاب لبنانی و گروه های فلسطینی، موسسه بین المللی قدس گزارش تحلیلی فراگیر و عمیق سالیانه خود را درباره تحولات و موضع گیری های مرتبط با مسجدالاقصی منتشر کرد.

بشاره مرهج جانشین رئیس هیأت امنای موسسه بین المللی قدس در این مراسم تاکید کرد، درک ما از بزرگی خطری که قدس را تهدید می کند، ایجاب می کند همه ما بر اساس جایگاه و امکاناتی که در اختیار داریم، هرچه در توان داریم انجام دهیم تا یک سرباز در همه میدان های مبارزه باشیم... با هم از مسجدالاقصی دفاع می کنیم و با هم آن را بازپس خواهیم گرفت.

هر سال که می گذرد، بر میزان تجاوزات و دست درازی صهیونیست ها به شهر قدس به خصوص مسجدالاقصی و تلاش برای یهودی سازی آن، بیشتر می شود. هشام یعقوب رئیس بخش تحقیقات و اطلاعات در موسسه بین المللی قدس در این مراسم گفت: سازمان های صهیونیستی از سال 2012 بر سه هدف بزرگ تمرکز کرده اند. تقسیم بندی زمانی مسجدالاقصی، تقسیم بندی مکانی مسجدالاقصی و تاسیس معنویِ معبد ادعایی خود به این صورت که همه آئین های دینی یهودیان در مسجدالاقصی برگزار شود گویا این مکان مقدس، معبد یهودیان است.

شرکت کنندگان در این مراسم همچنین بر اهمیت مستند سازی هر آنچه با مسئله فلسطین ارتباط دارد تاکید کردند هرچند تلاش هایی برای محو مسئله قدس در چارچوب عادی سازی روابط با صهیونیست ها صورت می گیرد.

با توجه به سیاست های رژیم صهیونیستی برای تغییر چهره واقعی شهر قدس و از بین بردن هویت عربی و اسلامی این شهر، راهی جز مقاومت برای دفاع از قدس باقی نمی ماند. چشم‌ها به قدس و مسجدالاقصی دوخته خواهد ماند تا زمانی که سراسر سرزمین فلسطین آزاد شود و آوارگان به سرزمینشان بازگردند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 31 مرداد 1402 - 11:8:49