در برنامه قضیه ساخنه بررسی شد:

برگزاری سی و سومین هفته تظاهرات علیه نتانیاهو

دو شنبه 30 مرداد 1402 - 15:3:44

تظاهرات هزاران صهیونیست در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو برای سی و سومین هفته متوالی در تل آویو و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی ادامه یافت.

ویژه ‌- الکوثر: گزارش برنامه قضیه ساخنه  شبکه الکوثر حاکیست، این تظاهرات در ده ها شهر و شهرک از جمله  تل آویو، حیفا و حضره  برگزار شد و پلیس اشغالگر با اعلام بستن چندین خیابان در تل آویو و حیفا جلوی گسترش تظاهرات را گرفت.
اعتراضات در سایه تشدید بحران بین رهبران ارتش اشغالگر و نتانیاهو در زمینه طرح تضعیف قوه قضائیه و تشکیل پرونده های تبعیض علیه زنان و دختران در حمل و نقل عمومی ادامه یافت.
در بیست و چهارم ژوئیه گذشته، کنست رژیم صهیونیستی در قرائت دوم و سوم به پیش نویس قانونی رای داد که برخی اصلاحات را در قوه قضائیه به رسمیت می شناسد و به این ترتیب علیرغم مخالفت های گسترده داخلی، این لایحه نتانیاهو به یک قانون مؤثر تبدیل شده است.
قانون موسوم به  «لغو برهان معقولیت»  یکی از 8 طرحی است که دولت رژیم اسرائیل به عنوان بخشی از طرح خود برای تضعیف قوه قضاییه پیشنهاد کرده است. این قانون ، دادگاه‌های رژیم صهیونیستی از جمله دیوان عالی را از ارائه آنچه به عنوان معیار معقول در تصمیمات مقامات منتخب شناخته می‌شود، باز می‌دارد .
با توجه به تصویب این لایحه، دیگر دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی حق ندارد تصمیمات دولت و وزرای اسرائیلی را به بهانه معقول نبودن ملغی کند.
دولت فاشیستی نتانیاهو به دنبال اصلاحات اساسی در سیستم های حقوقی و قضایی است تا تقریباً به طور کامل قدرت دیوان عالی را برای بررسی قضایی از بین ببرد .
از زمان اعلام این طرح در اوایل ژانویه، ده‌ها هزارصهیونیست هر هفته تظاهرات می‌کنند تا حکومتی را که نتانیاهو در دسامبر تشکیل داد و طرح آن برای تضعیف قوه قضاییه را محکوم کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 30 مرداد 1402 - 15:3:27