میلیون‌ها تهرانی بزرگترین جشن غدیر تاریخ را برگزار کردند

شنبه 17 تیر 1402 - 8:3:17

مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر تهران دیروز برگزار شد و میدان‌های امام حسین(ع)، فردوسی و انقلاب و میدان آزادی پایتخت شاهد حضور گسترده خانواده های تهرانی در جشن عید غدیر بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حدود ۲۳۰۰ موکب روز بزرگ عید غدیر خم در طول مسیر مهمانی ده کیلومتری تهرانی ها، در حال خدمت‌رسانی به عاشقان امیرالمومنین(ع) بودند و شهربازی هم برای بچه ها به طول ۱۰ کیلومتر برپا  و برنامه‌های مختلفی مانند نمایش طنز و سرود برای حاضران در جشن  اجرا شد.

برگزاری مهمانی غدیر امسال حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی تهران با استقبال مردم در همان ساعت اولیه رو به رو شد.
خادمیاران حرم رضوی نیز به عاشقان امیرالمؤمنین(ع) در مهمانی غدیر خدمت‌رسانی کردند.

در مسیر ۱۰ کیلومتری این مهمانی بیش از ۶۰ ایستگاه مردمی برپا شد که به اجرای برنامه و سرود پرداختند. مردم در موکب‌های مختلف پذیرایی می‌شدند و موکب‌ها تلاش می‌کردند با توزیع بستنی و هندوانه و آب هندوانه و آب معدنی به حاضران در این جشن خدمات رسانی کنند.

بسیاری از خانواده‌های تهرانی خود را به میدان آزادی تهران رساندند تا در ساعات پایانی مهمانی بتوانند از برنامه سخنرانی و مداحی تدارک دیده شده استفاده کنند.
حجت‌الاسلام علی سرلک در استیج میدان آزادی تهران با یاد همه درگذشتگانی که ما را سر سفره امیرالمومنین آوردند اظهارداشت: باید برای امیرالمومنین غوغا کنیم، آنقدر از غدیر بگوییم که کسی در عالم جرأت نکند راجع به غدیر حرف نامربوطی بزند تا امثال علامه امینی چهل سال برای اثبات غدیر وقت بگذارند.

پایان بخش برنامه‌های مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در سال ۱۴۰۲ سرودخوانی رضا هلالی، محمدحسین پویانفر، محمد فصولی و امین قدیم بود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 17 تیر 1402 - 8:3:6