استقبال گسترده اعضای سازمان شانگهای از پیوستن ایران

پنج شنبه 15 تیر 1402 - 13:31:28

اعلام الحاق جمهوری اسلامی ایران به عضویت دائم سازمان شانگهای با استقبال گسترده اعضای این سازمان به ویژه از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این خصوص مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در خصوص استقبال از پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان همکاری شانگهای گزارشی را پخش نمود در این گزارش آمده است: اعلام الحاق جمهوری اسلامی ایران به عضویت دائم سازمان شانگهای با استقبال گسترده اعضای این سازمان به ویژه از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین در این خصوص مورد استقبال قرار گرفت. رئیس جمهور تاجیکستان امامعلی رحمان همچنین پیوستن ایران به این سازمان را تبریک گفت و همکاری در این سازمان را شاهد و گواه همگرایی و تقریب فرهنگ ها و تمدن ها دانستند.

محمد شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان، عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای را به رئیس‌جمهور تبریک گفت و تاکید کرد که این عضویت برای این سازمان بسیار مفید خواهد بود. شهبازشریف گفت: همه مطمئن هستند که عضویت کامل و رسمی ایران به ویژه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جهان برای سازمان شانگهای بسیار مفید خواهد بود.

سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سال 2001 در شانگهای توسط رهبران شش کشور آسیایی یعنی چین، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تأسیس شد و در سال 2017 هند و پاکستان به آن ملحق شدند. فعالیت های این سازمان شامل افزایش همکاری نظامی و تبادل اطلاعات، اطلاعات و مبارزه با تروریسم می باشد .


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 15 تیر 1402 - 12:21:55