ادامه اعتراض ها در یمن به هتک حرمت قرآن کریم

دو شنبه 12 تیر 1402 - 15:0:0

گرووهای سیاسی ، شخصیت ها و صدها تن از مردم یمن جنایت قرآن سوزی و هتک حرمت کتاب آسمانی مسلمانان را در سوئد به شدت محکوم کردند.

ویژه - الکوثر:  گزارش برنامه «مع المراسلین » شبکه الکوثر از یمن حاکیست، محکومیت های رسمی و مردمی در اعتراض به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد ادامه دارد.
 یمنی ها تاکید کردند:  این حمله و بی احترامی به مقدسات سایر ادیان ، تنها نشان دهنده ذلت ، تشویق به نفرت پراکنی ، خشونت، افراط گرایی و گسترش تروریسم و زیر سوال بردن  ارزش های اصیل دینی و انسانی است.
محافل رسمی و مردمی یمن همچنین فعال شدن تحریم ها ضد محصولات و کالاهای کشورهایی که اجازه وقوع چنین اعمال و اقدامات ناپسندی را می دهند، خواستار شدند.
درادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور هفته گذشته اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد همزمان با تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم قرآن سوزی کند. پس از آن بود که یک سوئدی عراقی‌الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان یک نسخه از قرآن را پاره کرد و به آتش کشید.
مقامات سوئدی از عاملان جنایت قرآن سوزی حمایت و احساسات میلیون ها مسلمان را در جهان جریحه دار کردند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 12 تیر 1402 - 12:6:30