خشم چه زمانی می‌تواند ویرانگر باشد؟

پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 12:57:6

کارشناس مسائل اجتماعی و تربیت اسلامی شبکه الکوثر گفت خشم در صورتی که از کنترل خارج و به بخشی تکراری از زندگی انسان تبدیل شود، لازم است برای درمان آن اقدام شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سامی خضراء در برنامه «مسائل و حلول» که با موضوع «مدیریت خشم بین زن و شوهر» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: به طور کلی خشم یکی از رفتارهای نکوهش شده است به همین علت در هر گردهم آیی که به موضوع اخلاق مربوط است، مسئله خشم و کنترل آن هم مطرح می شود. در زمان خشم ممکن است فرد کنترل زبان و رفتار خود را از دست بدهد و دست به اقدام خطرناکی بزند. اگر خشم به پدیده ای تکراری و بخشی از زندگی شخص تبدیل شود، می تواند ویرانگر باشد.

این کارشناس مسائل اجتماعی و تربیتی افزود: اکثر مردم خشمگین می شوند ولی خشم آنها در محدوده معین و معقولی است که می توان آن را «خشم عقلانی» توصیف کرد. چنین خشمی معمولا زودگذر و واکنشی به رویدادها است. بنابراین خشم اگر کنترل شده باشد و تکرار نشود، مسئله ای طبیعی است و برای هر انسانی ممکن است اتفاق بیفتد ولی وقتی تکرار و به بخشی از زندگی انسان تبدیل می شود، مسئله ای غیرطبیعی است که باید برای درمان آن اقدام کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 25 خرداد 1402 - 11:40:3