در برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر مطرج شد

روایت تبعیض نژادی در غرب

سه شنبه 23 خرداد 1402 - 7:34:58
روایت تبعیض نژادی در غرب

نژادپرستی جوامع غربی نسبت به سایر ملیت‌ها، به ویژه مسلمانان، پدیده‌ای است که سبب فرسایش جامعه غرب است، رهبران سیاسی، سران احزاب و نخبگان راستگرا هستند که آتش نژادپرستی را ضد اعراب، مسلمانان و رنگین‌پوستان شعله‌ور ساخته‌اند.

الکوثر- قضیه ساخنه

به عنوان مثال، در فرانسه، آمار و ارقام مستندی وجود دارد که رابطه مستقیم میان گفتمان نژادپرستانه احزاب و نخبگان فرانسوی و خشونت افراطی علیه مسلمانان، پناهندگان و رنگین‌پوستان را اثبات می کند.

این در شرایطی است که قطعنامه های بین المللی با هدف افزایش آگاهی در این زمینه خواستار مبارزه با نژادپرستی به ویژه اسلام هراسی به عنوان یکی از مظاهر نژادپرستی هستند.

این گفتمان شامل ترویج فرهنگ تساهل و صلح، احترام به حقوق بشر، احترام به تنوع مذاهب اسلام و سایر اعتقادات است.

اسلام هراسی یکی از اصطلاحات مدرن است که در کشورها و جوامع غربی رواج یافته و به معنای نفرت از اسلام و ترس از مسلمانان است. این اصطلاحی خصومت آمیز علیه صلح و هنجارهای بین المللی است؛ به بیانی ساده‌تر بر اساس کنوانسیون های بین المللی، اسلام هراسی آزادی هر فرد در انتخاب دین را به رسمیت نمی‌شناسد، و نکته قابل توجه اینکه چون در آن اسلام یک دین تروریستی تلقی می‌شود، نباید به عنوان دینی منتخب پذیرفته شود و مسلمانان را نیز تروریست خطاب می‌کند!

آنان هر آنچه گروه‌های تروریستی مسلح انجام می‌دهند، از کشتار، تخریب و... را به اسلام نسبت می‌دهند! هر نوع عقاید افراط گرایی، خرابکاری، تروریسم و هر آنچه باعث فساد فی الارض می شود؛ به هیچ وجه از اسلام نیست، بلکه با اسلام محمدی در تضاد است.

از این رو مجمع عمومی سازمان ملل متحد به اتفاق آرای 293 عضو خود تصمیم گرفت پیشنهاد پاکستان جهت اختصاص یک روز در سال به «مبارزه با اسلام هراسی» را تایید کند.


دو شنبه 22 خرداد 1402 - 13:39:47

دسته بندی :