وحدت اسلامی راه نجات مسلمانان

دو شنبه 15 خرداد 1402 - 11:26:23

تفرقه میان مسلمانان، مشغول شدن به مسائل اختلاف برانگیز بی مورد و راه دادن به نیروهای استکباری نقطه ضعف اساسی مسلمانان بود و این عوامل موجب ناکارآمدی قدرت مسلمانان در برابر مستکبران شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در سی و چهارمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) برنامه « قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گزارشی مروری را از برخی اقدامات مهم امام راحل(ره) در خصوص وحدت اسلامی را پخش نمود؛ در این گزارش آمده است: سی و چهارسال پیش در چنین روزی خورشید این دیار را ترک گفت و با آرامش و صفا به دیدار پروردگارش شتافت، خورشیدی که ویژگی های قدسی، معنویت و معجزاتش متعلق به عصر نبوت و رسالت بود اما در عصری که قانون جنگل بر آن حاکم است و ریاکاری دیپلماسی، معیار‌های دوگانه و دستیابی به اهداف با هر ابزار مشروع و نامشروعی ، ارزش محسوب می شود، همگان را به سوی حق و حقیقت راهنمایی کرد.

او روح الله موسوی خمینی(ره) است، مردی جسور و استوار که با عقیده و ایمان به سوی ملتش آمد و به آنها آموخت که عقیده ، ایمان و ارزش های اسلامی قوی ترین سلاح در برابر ظالمان و مستکبران با هر قدرت و تجهیزات و توانی است.

او پزشکی است که بیماری مسلمانان را تشخیص داده و نسخه درمان آن را تهیه کرد. او تفرقه میان مسلمانان، مشغول شدن به مسائل اختلاف برانگیز بی مورد و راه دادن به نیروهای استکباری را نقطه ضعفی اساسی دانست. این عوامل موجب شدند تعداد زیاد و عظیم مسلمانان در برابر تعداد انگشت شماری از یهودیان ناکارآمد باشد، بنابراین امام(ره) برای درمان این ضعف مسلمین دعوت به وحدت کرد و یک هفته برای آن در نظر گرفت که هفته وحدت امروز هم زمانی برای تجمع مسلمانان همه فرقه ها به منظور بررسی شرایط آنها، شناسایی مشکلات و بحران های و ارائه راه حل ها برگزار می شود.

وی در خصوص مهمترین مسئله امت اسلامی که همان آرمان فلسطین است، خواستار مقابله با نیروهای شرور و در راس آنها رژیم جنایتکار صهیونیستی از طریق روز جهانی قدس شد که آن را آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان اعلام کرد. این روز نیز عاملی برای همبستگی و تلاش همگانی در نقاط مختلف جهان اسلام و فراتر از آن به عرصه های دوردستی که انتظارآن نمی رفت رسید و آزادگان جهان به این محور پیوستند تا با مستکبران مقابله کنند.

به این ترتیب سخنان این امام بزرگوار نسل یه نسل به گوش آزادگان رسید و در صفحات تاریخ ثبت شد چرا که حامل مسئله عدالت و انسانیت و تحقق مبانی دین و بلند کردن صدای حق از نظر اخلاقی، فکری، سیاسی و اقتصادی در زندگی بشر بود و راه سعادت را به آنها نشان می داد.


 

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 15 خرداد 1402 - 11:26:5