اهداف آمریکا از تنش آفرینی در آسمان سوریه

جمعه 12 خرداد 1402 - 14:29:39

نیروهای آمریکایی عملیات نظامی و اقداماتی را برای ایجاد تنش با روسیه در سوریه دنبال می کنند که برای کشور سوریه خطرناک‌ است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر گزارشی در خصوص اقدامات اخیر آمریکا در سوریه پخش شد. در این گزارش آمده است: خلبانان آمریکایی، هنگام نزدیک شدن به هواپیماهای روسی که پروازهای معمول خود در شرق سوریه بر اساس برنامه پروازی توافق شده بین واشنگتن و مسکو را انجام می دادند، سیستم های تسلیحات تهاجمی را فعال کردند، اقدامی که امنیت هوایی نظامی در این کشور عربی را تهدید می کند. 

دکتر محمد عباس سرلشکر بازنشسته و کارشناس نظامی گفت: آمریکا به دنبال ایجاد چالش برای روسیه در روند بازگرداند سوریه به وضع عادی و احیای نقش آن در جهان عرب است. 

طرف روسی نقض پروتکل ها در شرق سوریه به ویژه در منطقه التنف را اقدامی تحریک آمیز دانست، اقدامی که همزمان با عملیات مسلحانه نیروهای تحت حمایت آمریکا وابسته به شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد سوریه صورت گرفت. 

همانطور که علی ابراهیم نویسنده و روزنامه نگار اشاره کرد، آمریکا می خواهد وضعیت را این گونه جلوه دهد که روسیه به دنبال تنش آفرینی در مناطقی است که هواپیماهای آمریکایی در آسمان آن حضور دارند.

آمریکا موشک های زمین به زمین هیمارس در شرق سوریه را به پایگاه های ائتلاف در دیرالزور منتقل کرده بود. به گفته کارشناسان، هدف از استقرار این تسلیحات جدید ایجاد بازدارندگی در برابر ارتش عربی سوریه و نیروهای متحد آن و مقاومت است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 12 خرداد 1402 - 11:46:53