پیروزی روسیه در نبرد «باخموت» به چه معناست؟

سه شنبه 2 خرداد 1402 - 18:11:6

نیروهای روس پس از 224 روز نبرد، بالاخره توانستند کنترل شهر «باخموت» در بخش شمال شرقی استان دونتسک در شرق اوکراین را که به داشتن ساختمان های بلند معروف است، به دست بگیرند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر در این باره آمده است: نیروهای ارتش خصوصی «واگنر» به فرماندهی یوگنی پریگوژین توانستند بر آخرین بخش شهر باخموت که همچنان در کنترل نیروهای اوکراینی بود سیطره پیدا کنند. اهمیت شهر باخموت در این است که این شهر مرکز لجستیکی مهمی به منظور ارسال تدارکات برای نیروهای اوکراینی در جبهه دونتسک محسوب می شد، جبهه ای که نیروهای روسیه همچنان برای سیطره بر آن تلاش می کنند.

شهر باخموت در میانه‌ی جبهه دونباس یا همان جبهه شرق اوکراین و در مرز بین دونباس و خارکف و دریای آزوف قرار دارد و با سیطره نیروهای روس بر این شهر، عملا دیواره دفاعی اوکراین به دو منطقه تقسیم می شود که اهمیت نظامی زیادی برای روسیه دارد.

اوکراین و کشورهای غربی اهمیت زیادی برای باخموت قائل بودند و در مقابل، روس ها نیز بر تصرف آن اصرار داشتند. طولانی شدن نبرد در باخموت و تلاش هایی که اوکراینی ها برای حفظ این شهر انجام دادند و تلفات و خساراتی که متحمل شدند، نبرد در باخموت را به نبردی حیثیتی برای دوطرف تبدیل کرده بود. به رغم تقویت استحکامات دفاعی اوکراین در اطراف باخموت، نیروهای روسیه در هفته های اخیر دستاوردهای قابل توجهی در این منطقه کسب کردند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


سه شنبه 2 خرداد 1402 - 13:57:25