بحران دلار در عراق و آشوب‌سازی آمریکا

یک شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 15:16:17

نمایندگان مجلس عراق اتهامات بی اساس آمریکا مبنی بر قاچاق دلار به ایران را رد می‌کنند و از دستگیری باندهای قاچاق دلار به ترکیه خبر می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صالح الطیاب گزارشگر شبکه الکوثر در خصوص بحران اخیر دلار در عراق، در برنامه «مع مراسلین» گفت: افزایش قیمت دلار در عراق، بحران مستمری است که راه را برای بحث و جدل های زیادی در مورد علل آن باز کرده و در این میان دولت آمریکا برای آتش افروزی، اتهامات واهی مبنی بر قاچاق دلار به جمهوری اسلامی ایران را مطرح می کند؛ ادعایی که توسط محمد کاظم الصادق سفیر ایران در عراق تکذیب شد. اما دلیل اصلی این بحران دلار، تضغیف حکومت سودانی است.

عارف الحمامی یکی از نمایندگان پارلمان عراق گفت: هیچ اطلاعاتی مبنی بر قاچاق ارز توسط جمهوری اسلامی وجود ندارد، بلکه از مسیرهای دیگر و به دیگر کشورهای همسایه قاچاق می‌شود.

گزارش ها حاکی است که روزانه هفتاد میلیون دلار آمریکا از طریق گذرگاه مرزی «ابراهیم خلیل» که در مرز اقلیم کردستان و ترکیه قرار دارد، قاچاق می‌شود. نمایندگان مجلس عراق از دستگیری باندهای سازمان‌یافته‌ای که دلار را به  ترکیه قاچاق می‌کنند خبر داده اند.

آمریکا به روش‌های مختلف در پی آشفته کردن اوضاع عراق است و در این میان شهروندان عراقی باید هزینه بحران افزایش قیمت دلار در بازار‌های داخلی خود را بپردازند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 31 اردیبهشت 1402 - 14:24:4

دسته بندی :