برجسته بودن ماهیت اقتصادی سفر رئیسی به دمشق

جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 17:35:51

دیپلمات سابق ایرانی ضمن پرداختن به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به سوریه، بیشترین سهم در این سفر را متعلق به همکاری تجاری و اقتصادی دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدهادی سیدافقهی در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: سفر رئیس جمهور ایران به سوریه در سه محور قابل ارزیابی است. محور اول، روابط دوجانبه بین ایران و سوریه است. محور دوم، روابط منطقه ای بین محور مقاومت و محور شرارت به ریاست آمریکا و رژیم صهیونیستی و وابستگان آنها است. و محور سوم نیز مربوط به تحولات جهانی مثل جنگ اوکراین و احتمال رویارویی چین و آمریکا به اضافه مسائل دیگر مربوط به انرژی و شکل گیری نظام چند قطبی در جهان است.

این دیپلمات سابق ایرانی افزود: سیدابراهیم رئیسی یک رشته نشست ها و دیدارهایی با مقامات سوری انجام داد که محور آن را بررسی طرح جامع همکاری درازمدت مشترک بین ایران و سوریه تشکیل می دهد و یادداشت تفاهم مربوط به این طرح را مقامات ارشد دوکشور امضا کردند.

به گفته سیدافقهی: پرونده های اقتصادی، مهم ترین موضوع بررسی شده بین رئیس جمهور ایران و همتای سوری او بشار اسد بود که می تواند به خروج سوریه از پیامدهای جنگ در این کشور کمک کند. با این حال پرونده های سیاسی و فرهنگی نیز در دیدار روسای جمهور دوکشور بررسی شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 15 اردیبهشت 1402 - 17:35:42

دسته بندی :