در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

همکاری راهبردی تهران - بغداد مبتنی بر اراده دوکشور

دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 12:6:6

برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر بااشاره به سفر رئیس جمهور عراق به تهران، به بررسی ابعاد و زوایای این سفر مهم پرداخته است .

ویژه ‌ -الکوثر: عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق روز شنبه در تهران با ابراهیم رئیسی همتای ایرانی خود  دیدار و درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد.
سفر رئیس جمهور عراق به ایران که اولین سفر وی بعد از تصدی عنوان ریاست جمهوری بوده است، می‌تواند گام جدید و یک نقطه عطفی در روابط دو کشور به حساب آید. 
ابراهیم رئیسی رئیس جمهوراسلامی  ایران با بیان اینکه مذاکرات خوبی با همتای عراقی خود در زمینه های مختلف داشته است، گفت: روابط ایران وعراق در زمینه های اقتصادی، سیاسی، تجاری و فرهنگی خوب و بر اراده دو کشور مبتنی است. 
رئیسی با بیان اینکه روابط دو کشور معمولی نیست بلکه رابطه ای راهبردی است، افزود: تای عراقی خود گفت: تفاهم امینتی بین دو کشور برقرار شده و کوچکترین ناامنی در هر کجای کشور عراق، ناامنی در ایران است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در دیدار رئیس جمهوری عراق و هیئت همراه با تاکید بر اینکه پیشرفت، سعادت، استقلال و اعتلای عراق برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است، گفتند: گسترش همکاری‌های دو جانبه و اجرایی شدن توافق‌های انجام شده، به نفع هردو کشور است.
ایشان با تاکید براینکه آمریکایی‌ها دوست عراق نیستند، افزودند: آمریکایی‌ها با هیچکس دوستی ندارند و حتی به دوستان اروپایی خود هم وفادار نیستند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: حتی حضور یک امریکایی هم در عراق زیاد است.
رئیس جمهورعراق نیز سفر خودرا  به تهران نشان دهنده روابط خوب و روبه پیشرفت عراق و ایران دانست و گفت: روابط کشورش با ایران محکم و غیرقابل تغییر و روابط منسجمی است و مردم عراق مواضع جمهوری اسلامی را فراموش نخواهند کرد زمانی که از ظلم و ستم دیکتاتوری رنج می بردند.رئیس جمهور عراق همچنین از کمک‌ها و حمایت‌های دولت و ملت ایران در دوران‌های مختلف به‌ویژه در مبارزه با تروریسم قدردانی کرد. 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 اردیبهشت 1402 - 11:11:23