ابهامات در خصوص تعهد آنکارا به نتایج نشست مسکو

پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402 - 15:3:0

کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد هیچکس نمی تواند پایبندی ترکیه به نتایج نشست مسکو را تضمین کند و بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز به این موضوع اشاره کرد و در یکی از دیدارهای شخصی گفت: هرگز تصور نمی کردم که اردوغان اینگونه تغییر موضع بدهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر مهند الظاهر، کارشناس جامعه شناسی سیاسی، در جریان شرکت در برنامه «قضیه ساخنه»، تعهد ترکیه به نتایج نشست مسکو را زیر سوال برد و در این باره گفت: اردوغان به دلیل حضور آوارگان از بحران جمعیتی رنج می برد و این موضوع فشار بسیار زیادی بر ترکیه وارد می کند و همچنین یک بحران اجتماعی به دلیل حضور پناهجویان ایجاد کرده‌است که به نحو ویژه‌ای موضوع اشتغال را با مشکل مواجه کرده‌ است. 
وی در ادامه گفت: من معتقدم اگر اردوغان پیروزی خود را در این انتخابات تضمین می کرد، به دولت سوریه پشت می کرد، معامله اقتصادی با طرف روسی برای اردوغان یک موضوع سودآور است، اما به نظر می رسد اردوغان می خواهد برای خود جایگاهی در نظام جدید جهانی ذخیره کند. اما وقتی رئیس جمهور اسد می گوید منتظر پایان انتخابات هستم در صورتی که از این موضع عقب نشینی نکند، من معتقدم که رئیس جمهور اسد هوشمندانه عمل می‎کند و اردوغان را خوب شناخته است، شاید اگر اردوغان در انتخابات پیروز شود، به سوریه و تعهداتش پشت کند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 7 اردیبهشت 1402 - 9:45:58