دلایل اهمیت سفر رئیس جمهور چین به روسیه

چهار شنبه 2 فروردین 1402 - 15:13:0

سفر سه روزه شی جینپینگ رئیس جمهور چین به مسکو ، که اولین سفر رسمی وی از زمان انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور این کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : به گفته یوری اوشاکوف ، دستیار رئیس جمهور روسیه ، گفتگوهای انجام شده بین دو رئیس جمهور بر همکاری فنی و انرژی متمرکز است که به نظر می رسد بیشترین سهم را از تجارت بین دو کشور دارد و اهمیت آنها با توجه به تحریمهای غربی علیه روسیه ، افزایش یافته است.
با توجه به شرایطی که این سفر انجام می شود و میزان همکاری و درک بی سابقه در روابط بین مسکو و پکن و همچنین ارتباط آن با گفتگوی ابتکار چینی برای حل بحران بین روسیه و اوکراین ، این سفر بسیار مورد توجه ناظران قرار گرفته است.
روابط بین روسیه و چین شاهد پیشرفت بزرگی در همه زمینه ها به ویژه در بخش های سیاسی و اقتصادی و همکاری های نظامی بوده است.
در سال 2019 ، رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین فاش كرد كه كشور وی به چین كمك می كند تا سیستم هشدار دهنده حمله موشکی را ایجاد كند ، و به دلیل خرید سیستم های موشکی S400 روسیه و جنگنده های SU35 در سال 2018 ، آمریکا تحریم هایی را علیه "لی شانگفو" اعمال كردند كه هفته گذشته به عنوان وزیر دفاع چین منصوب شد.
روسیه و چین همچنین تلاش می کنند تا مفاهیم جدیدی را برای توسعه جهان معاصر به دور از جهان تک قطبی تدوین کنند ، به طوری که بدون تحریم ها و موانع گمرکی برای مواجهه با خطرات متداول در نتیجه روابط رو به وخامت با واشنگتن باشد.


 


چهار شنبه 2 فروردین 1402 - 17:4:7