پیام های رزمایش مشترک ایران ،روسیه و چین

یک شنبه 28 اسفند 1401 - 20:29:0

هدف رزمایش مشترک کمربند امنیت دریایی، تحکیم امنیت و ارکان آن در منطقه، گسترش همکاری بین سه کشور و حمایت از صلح جهانی و امنیت دریایی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است: چهارمین رزمایش دریایی مشترک ایران ، روسیه و چین تحت عنوان کمربند امنیت دریایی با هدف ترسیم معادله ای جدید در همکاری های نظامی، در منطقه ای که با چالش های فراوان امنیتی و ایمنی ناوبری دریایی مواجه است، برگزار شد.
هدف رزمایش مشترک کمربند امنیت دریایی، به گفته متولیان امر، تحکیم امنیت و ارکان آن در منطقه، گسترش همکاری بین سه کشور در حمایت از صلح جهانی و امنیت دریایی و ایجاد خانواده دریایی برای آینده مشترک است.
ناظران بر این باورند که زبان مشترک این مانورها به تاکتیک های لازم برای نیروهای دریایی شرکت کننده که متشکل از ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران و همچنین نیروی دریایی چین و روسیه است بستگی دارد. ناظران همچنین اشاره داشتند که این نیرو‌ها با برگزاری رزمایش توانستند ماموریت های خود را با موفقیت کامل به پایان برسانند.
تحلیلگران معتقدند روابط میان این سه کشور جدید نیست چرا که جمهوری اسلامی ایران روابط راهبردی با چین و روسیه داشته است و همچنین این رزمایش‌ موجب تقویت روابط مشترک می شود و دید مشترکی برای همه طرف‌های این رزمایش در مورد چالش هایی که ممکن است با آن روبرو شوند، به وجود می آورد.
این رزمایش همچنین تاکیدی بر استحکام روابط بین کشورهای شرکت کننده و افزایش تخصص نظامی با توجه به مواجهه این کشورها با چالش های جدی توسط آمریکا و متحدانش ، به شمار می رود.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 28 اسفند 1401 - 17:10:27