برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر :

گشتی در بزرگترین تاسیسات گازی ایران

شنبه 20 اسفند 1401 - 12:21:18

عَسَلويه شهري از توابع شهرستان کنگان ويک منطقه عظيم صنعتي از توابع استان بوشهر در جنوب ايران است

ویژه‌ -الکوثراین شهر با نام مستعار پایتخت انرژی در کرانه های آب های خلیج فارس قرار دارد و بزرگترین و مهم ترین میادین گازی جهان در اینجا واقع شده است.
دوربین برنامه مع المراسلین شبکه الکوثر این بار به تاسیسات گازی - پتروشیمی عسلویه رفته است .
روزانه یک میلیارد متر مکعب گاز دراین منطقه صنعتی  تولید و سالانه صد میلیون تن فراورده های پتروشیمی در عسلویه تولید و صادر می شود. این مهم در حالی اتفاق می افتد که شرکت‌های خارجی به علت تحریم های آمریکا چمدان‌هایشان را بسته‌اند و رفته‌اند.
علی عسگری،  مدیر تاسیسات صنایع پتروشیمی ایران دراین باره می گوید: عسلویه  قلب انرژی ایران است، هر آنچه در اینجا می بینید پس از انقلاب اسلامی توسط جوانان ایرانی تاسیس شده و پس از خروج شرکت های خارجی از ایران در اول انقلاب، کار هرگز متوقف نشد.
وی تاکید کرد: با افتخار می توانم بگویم که هفتاد و پنج درصد تجهیزات فنی در عسلویه ساخت ایران است.
در اینجا، ایران توانمندی خود را نشان داد و توانست با قدرت وارد بازار جهانی انرژی شود، علی‌رغم تلاش منفی خیلی از کشورهایی که خواهان این مساله نبودند.
با توجه به ثروت عظیم ملی گاز، نفت و مواد پتروشیمی که ایران در اختیار دارد،  قطار پیشرفت این کشور با راهبری دانشمندان ایرانی درحال حرکت است و توطئه های دشمنان نتوانسته مانع حرکت آن شود.
ایرانی ها منکر تاثیر تحریم ها بر صنعت و اقتصاد خود نیستند اما به دنبال پرکردن خلاء ناشی از خروج شرکت های خارجی بوده و اینجا ، در عسلویه ، موفقیت جمهوری اسلامی را می توان مشاهده کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 20 اسفند 1401 - 10:20:46