پای گردشگران آفریقایی به اصفهان باز می شود

پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 18:19:0
پای گردشگران آفریقایی به اصفهان باز می شود

گردشگری در استان اصفهان به لحاظ ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی و تاریخی در نوروز باستانی یکی از موضوعات اساسی مسئولین بوده است و هرساله تمهیدات و طرح های جدیدی برای قوت بیشتر این صنعت درنظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، استان اصفهان به لحاظ جذابیت های تاریخی، فرهنگی و اجتماعی به نصف جهان مشهور است موضوع صنعت گردشگری این استان با وجود مکان های تفریحی و باستانی فراوان همیشه دغدغه اصلی مسئولین استانی باتوجه به نزدیک شدن به نوروز باستانی و حال و هوای سال جدید و طرح سازماندهی مسافران از داخل کشور و رایزنی های لازم در بحث گردشگران خارجی بوده است. 
صنعت گردشگری که ان را یک صنعت دوسویه اثربخش برای کشور می توان تعریف نمود ، از این جهت که این صنعت با معرفی ظرفیت های بسیار کشورمان در حوزه های مختلف اقتصادی و فرهنگی و زیبایی های چشم نواز از طرف دیگر می تواند نقش یک چرخ دنده مهم برای توسعه حوزه های شغلی دیگری از جمله صنایع دستی را بیش از پیش تقویت کند. 

پای گردشگران افریقایی در نوروز جدید بیش از پیش به اصفهان باز می شود  
محمد طاهری مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی و گردشگری استان اصفهان اظهار داشت: طرح های ویژه ای استانداری محترم استان برای تقویت بیش از پیش صنعت گردشگری استان اصفهان در نوروز جدید درنظر گرفته شده است. 
وی افزود: با توجه به تحولات جهانی اخیر در حوزه دیپلماتیک به خصوص در قاره اروپا این پیش بینی را به ما می دهد که انتظار ورود گردشگران اروپایی به داخل ایران و سفر ان ها به اصفهان در سال جدید کاسته شود به همین منظور با رایزنی های مطلوب و اثر بخش امسال بر روی تور های کشور های افریقایی حساب ویژه ای باز شده است. 
مدیر روابط عمومی سازمان فرهنگی و گردشگری استان اصفهان تا کید کرد: پیش بینی می شود از کشور های نیجریه، الجزایر، نیجر، چاد و تانزانیا گردشگران خارجی فراوانی به استان اصفهان داشته باشیم.  
طاهری گفت: یقینا نزدیکی فرهنگ دو ملت ایران و قاره افریقا می تواند نتایج مثبتی در دیگر حوزه های متخلف برای کشورمان در آینده نزدیک داشته باشد چراکه در حال حاضر شناخت مرد افریقا از ایران بسیار کم است و ما این فرصت را در اختیارداریم تا با تبلیغ حقایق واقعی ایران ذهن جوامع این قاره را به کشورمان جلب کنیم. 

برگزاری بیش از هزار و 20 جشنواره تبلیغ  فرهنگ سنتی اصفهان در نوروز 1402 
علی نوروزی دبیر بخش فرهنگی شهرداری اصفهان  اظهار داشت: بیش از هزار و 20 جشنواره جذاب در قالب ترویج و تبلیغ فرهنگ و اداب سنتی مردم شهر اصفهان در قالب نمایشگاه یا مسابقه در سطح شهر در نوروز 1402 به اجرا در خواهد امد. 
وی افزود: سازمان های دیگری ازجمله میراث فرهنگی، استانداری محترم ، صدا و سیما و  بسیج رسانه مارو در اجرای این طرح ها همراهی خواهند کرد. 
گزارش از عیسی صادقی خبرنگار افتخاری الکوثر 


ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 11 اسفند 1401 - 15:44:18

دسته بندی :