طرح تل آویو برای گسترش شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی

یک شنبه 30 بهمن 1401 - 10:53:0

نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی ، طرحهای شهرک‌سازی خود را در کرانه باختری و قدس اشغالی ادامه می‌دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خبرنگار ما در قدس اشغالی در گزارشی در برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر گفت : افزایش بی‌سابقه خشونت شهرک‌نشینان، سرعت بالای شهرک‌سازی و مصادره زمین‌های فلسطینیان برای افزایش شهرک‌ها و شهرک نشینان، وضعیت خطرناکی را برای فلسطینیان در این سال ایجاد کرده است. 
فلسطینیان بر بی تاثیر بودن قطعنامه ها و محکومیت‌های بین‌المللی و تنهایی خود در جلوگیری از پیشروی برنامه‌های شهرک‌سازی تاکید می‌کنند. 
عمر عسفاف تحلیل‌گر مسائل سیاسی به خبرنگار الکوثر گفت :  نه تنها کشور‌های اروپایی بلکه حتی آمریکایی‌ها نیز اقدامات این رژیم را محکوم نمودند اما در حقیقت این اشغالگری طرحی امپریالیستی و با طراحی اروپایی و آمریکایی بوده است. 
در ادامه این گزارش آمده است : روند شهرک‌سازی رژیم غاصب صهیونیستی سرعت گرفته است و پارلمان رژیم غاصب صهیونیستی (کنست) لایحه اشغال مجدد شهرک‌ها در شمال کرانه باختری که در سال 2005 تخلیه شده بودند را تصویب کرد. این اقدام به معنای چراغ سبزی برای شهرک‌نشینان برای غصب زمین‌های فلسطینیان و گسترش شهرک‌سازی است. صهیونیست‌ها بر تاسیس شهرک‌های خود در عمق سرزمین های فلسطینی اتفاق نظر دارند. 
مصطفی البرغوثی دبیر کل ابتکار ملی فلسطین به خبرنگار ما گفت :« را‌ه‌ حل دو کشور طرحی شده نیز به دست شهرک‌نشینان سلاخی شد و تنها به قفسی برای فلسطینیان تبدیل شده است.»  
طرح های شهرک‌سازی از جانب دولت نتینیاهو بسیار جدی و در مقیاس بسیار وسیعی دنبال می‌شوند. این طرح ها به صورت تصادفی توسعه نیافتند بلکه هر کدام از این برنامه‌ها و شهرک‌ها با هدف و جایگاه راهبردی در اشغال و غصب هویت فلسطینی دارند و یک کشور مستقل را به جوامع کوچک پراکنده‌ای از فلسطینان تحت کنترل یک دولت افراطی یهودی شهرک نشین تبدیل می‌کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 30 بهمن 1401 - 9:36:25