موج خشم از توهین به مقدسات در جهان اسلام

شنبه 8 بهمن 1401 - 13:33:18

اهانت شماری از راستگرایان افراطی در غرب به قرآن کریم و حمایت دولت های غربی از این اقدامات، با اعتراضات گسترده مردم و شماری از مقامات کشورهای اسلامی مواجه شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در برنامه «قضیه ساخنه» با موضوع اهانت به مقدسات اسلامی در اروپا از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: هنوز چند روز از اجازه دادن مقامات سوئدی به «راسموسن بالودان» برای سوزاندن نسخه‌ای از قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم نگذشته بود که «ادوین واگنسولد» رئیس جنبش «پگیدا» در هلند‏، نسخه ای از قرآن کریم را در برابر پارلمان هلند در لاهه پاره کرد. این اقدامات توهین آمیز‏، تکمیل کننده زنجیره کینه و دشمنی با اسلام و مقدسات اسلامی در کشورهای غربی است که با اقدام نشریه فرانسوی جنجالی «شارلی ابدو» به انتشار تصاویری توهین آمیز درباره مرجعیت دینی در جهان اسلام، آغاز شد.

توهین های مکرر به قرآن کریم و مقدسات اسلامی با واکنش های گسترده در جهان اسلام و کشورهای عربی مواجه شده است و مقامات کشورهای اسلامی موضعی قاطع در برابر این توهین ها و طرف هایی که پشت آن قرار دارند اتخاذ کرده اند.

همچنین ملت های اسلامی با برپایی راهپیمایی های گسترده در کشورهای مختلف اسلامی، این اهانت ها را محکوم و آن را اقداماتی زشت توصیف کردند که به تنفر بین پیروان ادیان و ملت های مختلف دامن می زند. آنها تاکید کردند مدارا و همزیستی ایجاب می کند سیاست یک بام و دو هوا کنار گذاشته شود و با قاطعیت با هرکس به مقدسات ادیان و احساسات پیروان آنها خدشه وارد کند، برخورد شود.

شرکت کنندگان در راهپیمایی ها همچنین سکوت برخی دولت های عربی و اسلامی در برابر این جرائم را محکوم و به نقش صهیونیست ها و لابی ها در ایجاد تنفر علیه مسلمانان و مقدسات آنان اشاره کردند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 8 بهمن 1401 - 13:33:9