پژوهشگر بحرینی : برگزاری همایش بانوان تأثیرگذار در ایران با هدف پیشرفت واقعی زنان

یک شنبه 2 بهمن 1401 - 17:11:0

پژوهشگر مجمع حقوق بشر بحرین در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع برگزاری کنگره زنان تاثیرگذار که در تهران برگزار شد پرداخت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خانم غنی رباعی عضو مجمع حقوق بشر بحرین در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : سطوح و زمینه‌هایی که کنفرانس بر آن تمرکز داشت، بسیار قابل توجه بود و بر لزوم تداوم، ارتقاء و مشارکت زنان تأکید کرد. در آن زنان تاثیرگذار در جهان اعم از فرهنگیان، یعنی هویت سازان، شخصیت های علمی، یعنی توسعه دهندگان، وزیران و و زنان اول کشورها یعنی تصمیم گیرندگان حضور داشتند.  
غنی رباعی افزود : از برگزاری این همایش و متولیان آن تقدیر و تشکر می کنم و از زحمات آن ها تشکر می کنیم و با نگاه به این کنفرانس متوجه شدیم که این همایش با هدف ارتقای واقعی زنان و تشویق آنان به توسعه توانمندی ها و بهره مندی از آن ها بوده است. هدف این کنفرانس، توانمندسازی زنان با پایه‌هایی که دولت بر آن‌ها بنا شده است و ستون‌هایی که جامعه بر آن استوار است ، بود. 
رباعی اضافه کرد : در مورد غرب نیز اشاره به مفهوم واقعی آن و به رسمیت شناختن حق زنان در به کارگیری توانایی ها و بهره مندی از آن ، بسیار حائز اهمیت است. فروپاشی اخلاقی و ارزشی که به دروغ از آن به عنوان آزادی یاد می شود در غرب رو به گسترش است. در اینجا باید به برخی از طرفها به ویژه غربی ها توجه کرد که خواستار به رسمیت شناختن حقوق زنان هستند زیرا بر اساس تجربه و مشاهده متوجه می شویم که این نهادهای بین المللی که در بحث حقوق زنان پیشتاز هستند، در گفتمان های خود گزینشی هستند و از اینجا وارد جنگ اصطلاحات و مفاهیمی می شویم که برخی از زنان و دختران جامعه را فریب می دهد. 
وی تصریح کرد : اولین مورد از این اصطلاحات آزادی است که مشکل در اصطلاح نیست، بلکه در تفسیر عملی آن توسط این جریانها است که پس از برنامه ریزی های جامعه شناختی (اجتماعی) با ایجاد تحریف مفاهیم و موضوعات خیالی ، همواره ملت ها را استعمار کرده و حاکمیت مردم را مورد تعرض قرار داده اند. 


 


یک شنبه 2 بهمن 1401 - 14:38:7