تلاش اردوغان برای بهره برداری از احیای روابط با سوریه در جهت اهداف انتخاباتی

یک شنبه 25 دی 1401 - 9:38:0

روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی ترکیه در گفتگو با شبکه الکوثر به موضوع «ترکیه و تلاش های بی وقفه این کشور برای ازسرگیری روابط با سوریه» پرداخت و به اهداف اردوغان از بازگرداندن روابط با دمشق اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «برکات کار» تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت : پس قطع روابط یک طرفه و  12 ساله پر از فجایع ، ازسرگیری و احیای روابط با سوریه به هیچ وجه آسان نخواهد بود و دارای ابعاد و پرونده های دشواری است. در واقع روسیه در این موضوع نقش اساسی دارد ، پوتین نیاز شدیدی به ادامه ایفای نقش در موضوع سوریه دارد و می خواهد از آن به عنوان سکوی پرتابی به طرف همه کشورهای منطقه استفاده کند تا با آمریکا مقابله کند ، ضمن اینکه  جنگ روسیه و اوکراین بازتاب ها و پیامدهای زیادی در این روند دارد.
این کارشناس مسائل سیاسی افزود: رجب طیب اردوغان تلاش می کند از این فضای منطقه ای و بین المللی که به او فرصت حرکت، اثبات خود و جمع آوری اعتبار در داخل و انتخابات برای ادامه قدرت را می دهد، بهره ببرد.
برکات اضافه کرد : پرونده بسیار مهم دیگری وجود دارد که پرونده آوارگان سوری در ترکیه است که بار بزرگی بر اقتصاد ترکیه و به ویژه اقتصاد حزب عدالت و توسعه تبدیل شده است. احزاب مخالف ، کمپین مشترکی برای خصومت و تبعیض علیه پناهجویان به راه انداخته اند، این موضوع رجب طیب اردوغان را بر آن داشت تا قبل از انتخابات این پرونده را حل کند و آن را از زیر پای مخالفان بیرون بکشد.


 


یک شنبه 25 دی 1401 - 11:42:0