نیاز مبرم آمریکایی ها برای بازگشت به توافق هسته ای

جمعه 23 دی 1401 - 11:17:0

نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر از نیاز مبرم آمریکا برای بازگشت به توافق هسته ای با ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی عزالدین کارشناس مسائل سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : آمریکا علنا اعلام می کند که توافق هسته ای دیگر جزو اولویت هایش نیست و در مقابل ده ها پیام دیپلماتیک ارسال می کند که امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز اعلام کرد که روزانه از طریق میانجی های اروپایی و غیر اروپایی آنها را دریافت می کند.  
عزالدین افزود: آمریکایی ها به توافق نیاز دارند، آنچه در نقشه سیاسی-نظامی جهان در خصوص درهم تنیدگی و افزایش همکاری های روسیه-ایران ، ایران-هند و ایران-چین در «اجلاس شانگهای» رخ داد موجب می شود ایران به این توافق نیاز نداشته باشد زیرا این توافق برای لغو تحریم ها بود و درحال حاضر با گسترش همکاریهای ایران با این کشورها ، تحریمها عملا تاثیر خود را از دست داده است.
وی تصریح کرد : اکنون ایران راه های دیگری و غنی به دور از نفوذ اروپا و به دور از فشارهای نظامی و تحریم های اقتصادی و امنیتی پیدا کرده است، این جاده ها از جاده شمال به جنوب از سن پترزبورگ تا جاده ابریشم، همه این مسیرها ، قدرت زیادی به اقتصاد ایران می دهد که موجب می شود به این توافق بی تفاوت باشد.


 


جمعه 23 دی 1401 - 12:38:55