طنز «آزادی بیان» در عربستان سعودی

پنج شنبه 8 دی 1401 - 14:23:12

پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی لبنانی گفت رژیم سعودی در شرایطی از آزادی بیان و حقوق بشر دم می‌زند که خودش بزرگترین نقض کننده حقوق بشر محسوب می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دکتر «علی بیضون» در برنامه روز گذشته «صحافه الیوم» که با موضوع «سرکوب هدفمند علمای دینی در عربستان» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: کسانی که در عربستان سعودی اعدام شدند، در محاکمه هایی که فاقد معیارهای اصلی محاکمه عادلانه و قانونی بود، به اعدام محکوم شده بودند و آنچه حاکمیت سعودی انجام می دهد، نقض جدی حقوق بشر و قوانین بین المللی بشردوستانه است.

این پژوهشگر و تحلیلگر سیاسی لبنانی افزود: در عربستان شاهد تبعیض رسمی در زمینه مشارکت در فعالیت های سیاسی یا عمومی هستیم. نابرابری در برخوردار شدن از حقوق بشر، مانعی در برابر بهره مندی از زندگی طبیعی در پادشاهی عربستان سعودی است.

دکتر علی بیضون در این رابطه جنایت تخریب منازل و محله های شیعیان در شهرک عوامیه در چند سال پیش به بهانه های دروغین را یادآور شد که هدف اصلی، تخریب میراث فرهنگی و دینی ساکنان عوامیه بود. این تحلیلگر سیاسی همچنین به اعدام شیخ نمر باقر النمر اشاره کرد که خواستار مشارکت گسترده همه مردم در امور سیاسی و همزیستی در کشور بود.

به گفته دکتر بیضون، رژیم سعودی در حالی که به حمایت از آزادی بیان و عقیده دعوت می کند، خودش آزادی بیان را در عربستان محدود کرده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 8 دی 1401 - 14:23:2