تلاش برای «شیطان نمایی» روسیه در موضوع تسلیحات هسته‌ای

شنبه 19 آذر 1401 - 15:51:0

عضو مرکز فرهنگی روسی- عربی در سن پترزبورگ، انتشار شایعات درباره قصد روسیه برای استفاده از سلاح هسته ای در عملیات نظامی در اوکراین را بخشی از تلاش غرب برای مخدوش کردن وجهه روسیه نزد افکار عمومی جهان توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سمیر ایوب در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «هشدار پوتین درباره خطر جنگ هسته‌ای و مداخله غرب در اوکراین» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: اخیرا شاهد هستیم سخنان زیادی درباره سلاح هسته ای و استفاده از آن گفته می شود ولی به نظر من هیچ طرفی نمی تواند از سلاح هسته ای استفاده کند. این شایعه پراکنی ها که سازمان ناتو به رهبری آمریکا انجام می دهد بخشی از جنگ تبلیغاتی برای مخدوش کردن وجهه روسیه و شیطان نمایی این کشور به عنوان طرفی است که حاضر است از سلاح هسته ای استفاده کند. این رسانه ها قبلا می گفتند روسیه در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است و اکنون می گویند تهدید به استفاده از سلاح هسته ای می کند در حالی که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاکنون هیچ مقام رسمی یا فرمانده روسی از احتمال استفاده روسیه از سلاح هسته ای سخن نگفته است.

این تحلیلگر سیاسی افزود: مقامات روس همواره گفته اند که هرگونه استفاده از سلاح هسته ای توسط این کشور بر اساس دکترین هسته ای روسیه خواهد بود که می گوید در صورتی که امنیت و ثبات کشور روسیه به خطر بیفتد و حاکمیت این کشور و تمامیت ارضی آن تهدید شود یا یکی از کشورهای هم پیمان روسیه هدف حمله غافلگیرانه قرار گیرد که بر امنیت و زیرساخت های حیاتی روسیه تاثیر بگذارد، روسیه می تواند از سلاح هسته ای برای دفاع از خود استفاده کند. تاکنون این شرایط ایجاد نشده است و هدف از تبلیغاتی که ناتو در پشت آن است، مخدوش کردن وجهه روسیه است. آنها همچنین با این تبلیغات، تلاش می کنند بر شکست خود سرپوش بگذارند.

سمیر ایوب افزود: آنها نتوانستند اقتصاد روسیه را نابود کنند و این کشور را وارد کشمکشی کنند که موجب تضعیف یا تغییر موضع روسیه در موضوع گسترش ناتو شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه همواره بر استفاده نکردن روسیه از سلاح هسته ای تاکید دارد و می گوید اگر دشمن در صدد استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه برآید، قبل از آن که سلاح هسته ایش به روسیه برسد کشوری که سلاح هسته ای از آنجا شلیک شده است نابود خواهد شد. این نشان دهنده آمادگی نیروی بازدارندگی هسته ای روسیه برای دفاع از کشور و جلوگیری از وقوع جنگ هسته ای است نه به راه انداختن این جنگ. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 19 آذر 1401 - 15:41:52