تلاش آمریکا برای وابستگی مطلق اروپا به خود

پنج شنبه 10 آذر 1401 - 11:48:0

در برنامه قضیه ساخنه موضوع «قاره اروپا و حرکت به سوی پرتگاه» به ویژه بحران اوکراین که باعث بحران انرژی در اروپا شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سعید دودین مدیر مرکز مطالعاتی جهان واحد و فعال رسانه ای از برلین در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع بحران اوکراین اختصاص داشت ، گفت : بحران اوکراین یک بحران ساختاری و بنیادی است و علت اصلی آن دولت بایدن است زیرا بدهی آن از 38 تریلیون دلار فراتر رفته است و پس از شکست آمریکا در ویتنام، آنها راهبردی را اتخاذ کردند که بدون از دست دادن حتی یک سرباز  و بدون پرداخت یک دلار ، جنگ‌های پیاپی را به راه انداختند.
دودین افزود: در گزارش سالانه ای که اطلاعات آمریکا به کنگره ارائه می کند، متوجه می شویم که استراتژی سلطه جهانی منجر به تشکیل هزار شبکه جاسوسی در 92 کشور و همچنین افزایش بودجه نظامی  به 872 میلیارد دلار یعنی 16 برابر بودجه دفاعی روسیه و سه برابر بودجه دفاعی مشترک روسیه و چین شده است.»
وی افزود : آنها علاوه بر این 107 پایگاه نظامی در سراسر جهان ایجاد کردند که 6 پایگاه در 9 سال گذشته در مرزهای غربی روسیه ایجاد شده است تا رویای سلطه هیتلری بر جهان را در پشت نقاب نظم نوین جهانی محقق کنند و بخش بزرگی از این پول از ذخایر کشورهای وابسته به خود مانند عربستان سعودی اخاذی می شود.
وی تصریح کرد : اگر به اینترنت نگاه کنیم متوجه می‌شویم که 65 شبکه جاسوسی با بودجه سیا در کیف پایتخت اوکراین کودتا کرده‌اند. اگر به سران این کودتا نگاه کنیم دشمنی آنها با روسیه را می‌بینیم و آمریکا تبعیت و وابستگی مطلق اروپا را به خود می‌خواهد.


 


پنج شنبه 10 آذر 1401 - 10:32:15