در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

کارشناس سوری: معاندان ایران در مورد حقوق بشر هیاهو می کنند

شنبه 5 آذر 1401 - 15:43:17

جامعه شناس سوری در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه » شبکه الکوثر به تشریح عملکرد دشمنان جمهوری اسلامی ایران در ایجاد آشوبگری پرداخت.

ویژه - الکوثردکتر مهند الظاهر، جامعه شناس ساکن دمشق گفت: این اولین بار نیست که غربی ها به عنوان مدعیان حقوق بشر به هیاهوو غوغا درخصوص سایر کشورها  می پردازند و دراین زمینه نمونه های فراوانی شاهد هستیم که مصداق بارز و آشکار آن می توان به سوریه اشاره کرد.
وی افزود: در ایران درباره ماجرای درگذشت مهسا امینی غوغا کردند و در سوریه  نیز درخصوص کودکی به نام «حمزه الخطیب» هیاهوی حقوق بشری به راه انداختند و می گفتند او بچه و بی گناه بود وغرب باید مداخله  کند.
میهمان برنامه قضیه ساخنه گفت: سناریویی که  مدعیان حقوق بشردر سوریه به دنبال اجرای آن بودند، اکنون درتلاش هستند درایران اجرا کنند و این سناریو چیزی نیست جز تشکیل کمیته ای  با شکل و ظاهر حقوق بشر(حقیقت یاب) برای بررسی واقعیت ها.
وی تصریح کرد: من معتقدم که جمهوری اسلامی ایران حتی اگر چنین کمیته کذایی تشکیل شود می تواند با اسناد خود جهانیان را متقاعد کند اما همانطور که تحولات سوریه نشان داد، غربی ها با این بهانه ها صرفا می خواهند درامور کشورها از جمله ایران مداخله کنند.
این کارشناس سوری درپایان بااشاره به اینکه سوریه از متحدان عرب خود خیانت دید، گفت: وضعیت ایران و سوریه خیلی فرق می کند و توانمندی های ایران برای پاسخگویی به  تجاوزات احتمالی خارجی بسیار بالاست.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 5 آذر 1401 - 14:47:5