روایاتی مجعول که از شأن و منزلت پیامبر اسلام(ص) می‌کاهد

یک شنبه 22 آبان 1401 - 16:47:54

پژوهشگر علوم دینی گفت در برخی کتب اهل سنت روایاتی درباره پیامبر اسلام (ص) به عنوان روایات صحیح آمده است که دونِ شأن و منزلت ایشان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر که به موضوع «بررسی اسناد و محتوای روایات مربوط به شکافته شدن سینه پیامبر (ص)» اختصاص داشت گفت: در کتاب صحیح بخاری روایتی به نقل از «ابی هریره» با این مضمون آمده است که هر انسانی متولد می شود شیطان درون او نفوذ می کند بجز دو نفر و آن دو نفر هم عیسی مسیح (ع) و مادرش مریم هستند! از این روایت چنین برداشت می شود که حضرت مسیح (ع) برتر از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و همه پیامبران دیگر است. چنین روایتی در صحیح بخاری آمده است و حتی در انجیل هم چنین چیزی مشاهده نمی شود.

این پژوهشگر حوزوی افزود: اگر این روایت را بپذیریم در واقع قبول کرده ایم که پیامبر اسلام (ص) شخصیتی بسیار ضعیف و سست داشته است... ما زمانی می توانیم به نتیجه ای درست و واقعی دست یابیم که میراث اسلامی خود را از روایات اسرائیلی و اموی پاکسازی کنیم. با توجه به آنچه در صحیح بخاری آمده، الآن یک مسیحی می تواند به ما بگوید که شما در کتاب های خودتان اذعان می کنید که عیسی برتر از پیامبر شما است!

شیخ اسد قصیر افزود: در صحیح مسلم آمده است سینه پیامبر اسلام نه یک بار یا دو بار بلکه چهار بار شکافته شد تا شیطان از آن بیرون کشیده شود و در صحیح بخاری آمده است تنها کسانی که خداوند اجازه نداد شیطان در آنها نفوذ کند، عیسی و مادرش بودند. با قرار دادن این روایات در کنار هم می توان چنین نتیجه گرفت که شأن عیسی و مادرش بالاتر از شأن و منزلت پیامبر اسلام است! چنین روایاتی در واقع از شأن و منزلت پیامبر اسلام می کاهد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 22 آبان 1401 - 16:47:49

پربازدیدها