در برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر بررسی شد ؛

دستاوردی جدید برای صنایع دفاعی و هوافضای ایران

سه شنبه 17 آبان 1401 - 10:29:26

نیروهای مسلح ایران در دستاورد جدید در عرصه صنایع دفاعی که نشان دهنده گامی رو به جلو در جهت افزایش توان دفاعی است ، از سامانه پدافند هوایی «باور 373» که دستاوردی پیشرفته توسط گروهی از متخصصان صنایع دفاعی کشور است، رونمایی کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع دستاورد جدید صنایع دفاعی و هوافضای ایران اختصاص داشت ، آمده است : سامانه توسعه یافته باور 373 بر روی اهداف ثابت دور و با موشک دوربرد و سوخت جامد صیاد « 4 B» با موفقیت اجرا شد که نشان دهنده ورود قدرتمند ایران به دنیای سامانه های رهگیری موشکی است و این دستاورد پس از اقدام نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آزمایش موشک نیمه مداری «قائم 100» حامل ماهواره ، حاصل شده است. 
آمریکا درباره ادامه توسعه برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی شده است که آزمایش موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی بی‌ثبات‌کننده است و سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور تهدید کرده است که برای مقابله با آنچه پیشرفت فزاینده در برنامه موشک های بالستیک ایران توصیف کرد تحریمهای جدیدی علیه تهران اعمال خواهد کرد. 
با وجود افزایش تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران، جمهوری اسلامی به لطف تخصص و فداکاری دانشمندان خود در برخورداری از توانمندی های موشکی باکیفیت با پیشرفت عظیم و مستمری که تهران در عرصه های علمی و دفاعی ادامه می دهد پیش می رود. 
رسانه های صهیونیستی در واکنش به آزمایش موشک فضایی ایران که قبل از رونمایی از سامانه پدافند هوایی به روز شده باور 373 انجام شد، پرتاب موشک بالستیک تهران به فضا را یک پیشرفت و نمایش قدرتی دانستند که صهیونیست ها را نگران کرده است. 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ ای اعلام کرد طبیعی است که تحولاتی که در جمهوری اسلامی در حال وقوع است، رژیم صهیونیستی را نگران کند و به وحشت بیاندازد، چرا که این رژیم تلاش می‌کند این امر را بهانه‌ای برای تحریک کشورهای غربی علیه ایران قرار دهد. 
سپاه پاسداران در این بیانیه افزود دشمنان قادر به انجام هیچ کاری نیستند و توسعه دفاعی و هوایی ایران ادامه دارد و حتی توان دفاعی و غیر دفاعی نیز به مسیر خود ادامه می دهد. 


 


سه شنبه 17 آبان 1401 - 10:29:12