تشدید اعتراضات مردمی در فرانسه درپی بحران گرانی و سوخت

سه شنبه 26 مهر 1401 - 17:17:0

قضیه ساخنه : موج گسترده ای از اعتراضات و اعتصابات در فرانسه با توجه به افزایش هزینه های زندگی و تشدید بحران سوخت ، در بحبوحه دست و پا زدن دولت فرانسه در مواجهه با مشکلات پیش روی مردم ، در حال وقوع است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، انتظار می رود فرانسوی ها با فرارسیدن فصل زمستان و کمبود انرژی برای گرم کردن خانه ها با مشکلات زیادی روبرو شوند.
پس از حدود سه هفته از آغاز اعتصاب هایی که منجر به تعطیلی بسیاری از پمپ بنزین‌ها در سراسر فرانسه شد ، چپ‌ گرایان مخالف دولت مکرون ، تظاهراتی را سازماندهی کردند که به گفته آنها همچنین با هدف ابراز مخالفت خود با بی توجهی دولت در برخورد با مشکل تغییرات آب و هوایی برگزار شد.  
معترضان با سردادن شعارهایی خواستار استعفای دولت فعلی فرانسه شدند و حمایت خود را از اعتصابات سراسر کشور اعلام کردند. 
اعتصابات کارگری در بخش پالایش نفت فرانسه در جایگاه های شرکت «توتال انرژی» آغاز شد و گستره آن به شرکت «اکسون موبیل» رسید که باعث بحران بی سابقه سوخت در این کشور و صف های طولانی خودروها در مقابل جایگاه های سوخت شد. 
این اعتصاب ها موجب اختلال در بسیاری از بخش های اقتصاد این کشور شده است و بررسیهای سازمانهای فرانسوی نشان می دهد  شوک ناشی از افزایش قیمت انرژی در فرانسه ، از سال 1973 تاکنون در اقتصاد این کشور مشاهده نشده است. 


 


سه شنبه 26 مهر 1401 - 13:58:8