در سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در تهران چه گذشت؟

جمعه 22 مهر 1401 - 11:41:48

تهران- ویژه الکوثر: سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور بیش از 200 شخصیت خارجی از جهان اسلام و 100 شخصیت ایرانی با شعار «وحدت اسلامی و برقراری صلح و پرهیز از برخورد در جهان اسلام» به مناسبت ولادت پیامبر اسلام(ص) و هفته وحدت در تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ نبیل قاووق نماینده دبیرکل حزب الله لبنان در کنفرانس وحدت اسلامی در گزارشی که شبکه تلویزیونی الکوثر در قالب برنامه «مع المراسلین» درباره این کنفرانس پخش کرد گفت: «برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران اظهار قدرت امت اسلامی در برابر دشمنانش است... بزرگترین نمایش وحدت اسلامی، کاری بود که حاج قاسم سلیمانی انجام داد و ارکان وحدت اسلامی بین سنی و شیعه را در میادین جهاد علیه دشمن صهیونیستی و دشمن تکفیری، تثبیت کرد. این بزرگترین شکل احیای پروژه امام خمینی(ره) برای ایجاد وحدت در امت اسلامی بود».

ناصر ابوشریف نماینده سازمان جهاد اسلامی فلسطین در تهران که در این کنفرانس حضور یافته است به خبرنگار الکوثر گفت: «امت اسلامی با انواع مختلف حملات نظامی، اجتماعی و فرهنگی مواجه است و این ها را نمی توان نادیده گرفت بلکه همواره باید این مسائل را در کنفرانس ها مطرح و آنها را به فعالیت های روزانه و سیاست های روزانه تبدیل کرد تا از امت اسلامی محافظت شود».

سخنرانان در این کنفرانس همچنین موضوع عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و دیگر مسائل را مطرح کردند.

شیخ عبدالله الدقاق نماینده جامعه المصطفی در بحرین گفت: «این کنفرانس بر وحدت کلمه و بر گزینه مقاومت تاکید دارد و می خواهد امت اسلامی را برای مبارزه با عادی سازی با رژیم صهیونیستی و سلطه آمریکا، متحد کند».

در این کنفرانس همچنین بر نقش فعالانه جمهوری اسلامی ایران در تحکیم وحدت اسلامی به ابتکار امام خمینی (ره) تاکید شد.

در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از آثار اسلامی با مشارکت ناشران ایرانی و خارجی برگزار شد.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 22 مهر 1401 - 11:41:43