بحران انرژی در اروپا در آستانه فصل سرما +فیلم

پنج شنبه 7 مهر 1401 - 13:30:0

تهران- ویژه الکوثر: همزمان با هشدار کارشناسان درباره رکود اقتصادی در بسیاری از کشورهای اروپایی و در رأس آنها آلمان، کشورهای اروپایی به جستجو برای یافتن جایگزین برای نفت و گاز روسیه و اتخاذ تدابیری برای صرفه جویی در مصرف انرژی، ادامه می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «حول العالم» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: اروپا در جاده ای تاریک به سمت زمستانی پیش می رود که پیش بینی می شود به علت بحران انرژی، بسیار سخت خواهد بود. بلژیک همگام با سایر کشورهای اروپایی که سیاست صرفه جویی در مصرف انرژی را در پیش گرفته اند، در یکی از سه ایالت تشکیل دهنده این کشور، چراغ‌های روشنایی را در اکثر بزرگراه ها خاموش کرد.

افزایش بی‌سابقه تورم و قیمت حامل های انرژی موجب شده است اروپایی ها به سمت تدابیر ریاضتی در آستانه آغاز فصل سرما پیش بروند. در این زمینه روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نوشت، شهروندان انگلیسی به رها کردن حیوانات خانگی روی آورده اند و مقامات مسئول در لهستان نیز در حال بررسی امکان توزیع ماسک های چندبار مصرف هستند تا اگر مردم مجبور شوند برای گرم کردن خود، زباله بسوزانند، از این ماسک ها استفاده کنند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 7 مهر 1401 - 12:39:54