درگفتگو با العالم مطرح شد:

معاون عملیات سپاه : برای حفظ و صیانت از انقلاب باهیچ کس شوخی نداریم

چهار شنبه 6 مهر 1401 - 9:32:36
معاون عملیات سپاه : برای حفظ و صیانت از  انقلاب باهیچ کس شوخی نداریم

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه منشأ عملیات علیه کشورمان را در هر نقطه ای مورد اصابت قرار می دهیم، تاکید کرد : برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب باهیچ کس شوخی نداریم .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر  به نقل از العالم، سردار نیلفروشان به تجمعات چند روز اخیرایران اشاره کرد و گفت:  صف مردم از اغتشاشگران جداست، کسانی که در شعله ور کردن ناامنی نقش موثر داشتند در تهییج و آتش زدن مال مردم اقدام کردند همه شناسایی شدند برنامه ریزی شده و کسانی که چه در خارج و چه در داخل مشوق های این ناارامی ها بودند هزینه اش را پرداخت خواهند کرد.
معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه تهدیدها نمی تواند ملت ایران را مرعوب کند، افزود: دفاع مقدس به ما اثبات کرد که مقاومت و شهادت می توانند از حاکمیت کشور حفاظت کنند. ملت ایران تجربه ارزشمند و فراوانی در طول جنگ به دست آورد.

هر دشمنی که قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد تمام کننده جنگ نیست

سردار نیلفروشان تصریح کرد هر دشمنی که قصد تجاوز به کشور ما را داشته باشد تمام کننده جنگ نیست و البته دشمن متوجه شده که ملت ایران، ملتی نیست که با تهدید و ارعاب دچار فروپاشی شود.
وی درادامه گفت: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دنبال تولید و تولد قدرت هستیم که نه بصورت ماهانه بلکه بصورت روزانه دنبال می شود و به عنوان یک راهبردی اصلی پیش برنده سپاه مد نظر فرماندهان و مراکز تحقیقاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

معاون عملیات سپاه تصریح کرد: در حوزه دریا توانایی های فوق العاده ای در حوزه شناوری بدست آورده ایم و راهبرد دریایی ما شناورهای سبک و کوچک است که البته از جمله شناورهای شهید سلیمانی زیاد داریم که برای صیانت دریایی و برای حفظ اقتدار دریایی در ابهای بین المللی و کمک به محور مقاومت از انها استفاده می کنیم.
وی افزود:  در حوزه زیر سطحی ها و تجهیزات قوطه وری ، هرچند تجهیزات راهبردی داریم و تجهیزات خوبی اماده کرده ایم اما اساس رزم و میدان ما، تجهیزات تاکتیکی سبک رادار گریز است که توانایی های دشمن به راحتی قابلیت مقابله با ان را نداشته باشد، این برجستگی و اساس فعالیت های ما در دریاست.

درحوزه توان موشکی با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد

سردار نیلفروشان خاطر نشان کرد:  موشک های کروز دریایی ما امروز قادرند اهدافی را در عمق اقیانوس ها مورد اصابت قرار دهند ، موشک های بالستیک ضدناو ما ، ناوگان متجاوز را هزاران کیلومتر (حداقل دوهزار کیلومتر) قبل ازرسیدن به منطقه درگیری را مورد اصابت قرار می دهد .
وی با بیان اینکه تنها بخشی از توانمندی های خود را در معرض نمایش قرار داده ایم، گفت: طبیعی است که بخشی از توانمندی که البته بولوف هم نیست و دشمن همیشه در مواجه با آن غافلگیر شده است و بخشی از توانمندی ما را دشمن باید در عرصه های رویارویی و در صحنه های احتمالی آینده مواجه شود که درحال حاضر نه ما آن را رسانه ای و اعلام می کنیم و نه دشمن به این راحتی توانایی کشف قابلیت های ما را در این حوزه ها دارد.
سردار نیلفروشان همچنین با تاکید بر اینکه درحوزه توان موشکی با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد، افزود: ما توسط خودمان خلع سلاح نخواهیم شد این فکر باطلی است و هیچگونه مذاکره ای با هیچ کشور و مقامی نخواهیم داشت و براساس راهبردها و نظریات دفاعی خودمان عمل خواهیم کرد.

هیچگونه محدودیتی در راستای تولیدات نظامی نداریم

سردار نیلفروشان ادامه داد: در حوزه دانش تولید پهباد، در لبه مرزهای علوم مرتبط با آن هستیم. در زمینه تولید و تولد پهپادهای هوشمند با هوش مصنوعی در اوج فناوری به سر می بریم؛ اساسا؛ امروز هیچگونه محدودیتی در راستای تولید و ساخت پهپاد، متناسب با نیازمندی های کشور و نظریه دفاعی – عملیاتی خودمان وجود ندارد و این فناوری در داخل کشور و صنایع نظامی نهادینه شده است.
سردار نیلفروشان  تاکید کرد : تحت هیچ شرایطی پیرامون کشور، به تهدیدی ، اجازه شکل گیری نمی دهیم. به همه اعلام کرده ایم ما دست دوستی و برادری به طرف همه همسایگان و عزیزانی که همزیستی مسالمت آمیز داریم دراز می کنیم و بارها به دفعات گفتیم نه ما، هیچ کشوری پذیرای شکل گیری تهدید علیه خودش در جوار مرزهایش نخواهد بود.
معاون عملیات سپاه اضافه کرد:  در همین راستا اخبار اقدامات ما را در منطقه شمال غرب کشور قطعا شنیده اید، گلوله باران مواضع ضدانقلاب و مقرهای دشمن در راستای همین رویکرد راهبردی ما محسوب می شود. ما به دوستان خودمان در منطقه اقلیم اعلام کرده ایم که سنگر گرفتن، ایجاد پایگاه توسط دشمنان انقلاب اسلامی در منطقه اقلیم قابل پذیرش نیست و براین اساس مدتی است که ضدانقلاب از منطقه شمال غرب برای ایجاد اغتشاش و ناامنی و توسعه جوّ ناآرامی، به کشور ورود پیداکردند و دربرخی از اغتشاشات منطقه شمال غرب که این عناصر ضدانقلاب دستگیر شده اند ما مجبور به دفاع شدیم و واکنش نشان دادیم و منطقه نوار مرزی را گلوله باران کردیم.

رژیم صهیونیستی با شکاف های بسیاری مواجه است

سردار نیلفروشان در ادامه گفتگو با شبکه العالم به وضعیت نامناسب رژیم صهیونیستی در منطقه اشاره کرد و گفت:  رژیم صهیونیستی بیش از گذشته در حال زوال و نابودی است بطوری که برای مقابله با فروپاشی خود دست به پروپاگاندای روانی تبلیغی زده که از جمله حربه های اساسی اش همین فضای رسانه ای است که به ویژه در غرب در اختیار دارد که پشتیبانی عملیات روانی را انجام می دهند .
وی افزود: تمام تلاش رژیم صهیونستی این است که انسجام داخلی از دست رفته اش را حفظ کند چرا که امروزه با شکاف های متعددی از جمله قومی ، فرهنگی و اجتماعی و نظامی مواجه است ، حتی در تشکیل دولت هم با مشکل مواجه شده و همه تلاشش این است که بتواند این دولت جعلی را از دهه 80 سالگی عبور دهد برای همین این فضایی را که ایجاد کرده ، فضایی برای عملیات های روانی است و ارزش نظامی ندارد .

تغییرات ژئوپلوتیکی معنا و مفهوم خود را ازدست داده است

معاون عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  همچنین به وقایع قفقاز هم اشاره کرد و گفت:  ما معتقد به حسن همجواری با همه همسایگان هستیم، توصیه ما مذاکره و برادری برای حل مشکلات منطقه ای است باید دقت کنند قربانی منافع غرب و برخی از کشورها که نیاز به راه اندازی جنگ دارند نشوند، تغییرات ژئوپلوتیکی معنا و مفهوم خود را ازدست داده به همین دلیل به هیچ عنوان اینگونه تغییرات پایدار نخواهد بود و مصلحت منطق و هیچ کشوری نیست.

سردار نیلفروشان گفت: آنچه که در ایران اتفاق افتاد مسئله داخلی است و ارتباطی به خارج از کشور ندارد، ملت بزرگ ایران قطعا این توانایی را دارد که خود مشکلاتش رو حل و فصل کند و دست بیگانه را از ورود به این موارد قطع کند، رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی برخی کشورها در تلاش هستند تا از این موج و به خیال خام خود فرصتی که فکر می کردند به دست آمده موج سواری و سوءاستفاده کنند که علی رغم همه تلاش ها، آنان ناکام ماندند و رژیم صهیونیستی نیز شب گذشته اعلام کرد که جمهوری اسلامی توانست بر این ناآرامی ها شب های گذشته فائق آید.
معاون عملیات سپاه تاکید کرد: طرح دشمن در منطقه از این به بعد این است، برای کل کشورهای منطقه، جنگ ترکیبی با شروع جنگ نرم، با ابزارهای شناختی و ادراکی، با ابزارهای رسانه ای و فضای مجازی، صدها شبکه ماهواره ای در خدمت این جنگ هستند، این یک چارچوب کلی و کلان هست که فرصت این بحث نیست، اگر ان شاء الله فرصت شد، من این جنگ ترکیبی دشمن را با شاخصه های آن که مدل آن را چندین بار در ایران شروع کرده اند اما نتوانستند ادامه دهند، در کشورهای منطقه شروع کردند اما به سرانجام نرسید، چون دشمن توانش را ندارد، هم اکنون در حال استفاده از این مسیر است.

آمریکا توان مقابله با ما را ندارد

سردار نیلفروشان در پایان  اظهارداشت : من غرب را در حال فروپاشی می بینم، آمریکا توان مقابله با ما را ندارد و در حال فروپاشی است، منتها ما باید دقت کنیم که این ساختمان بزرگ چند طبقه وقتی که فرو می پاشد، بالاخره خرده شیشه های آن این طرف و آن طرف پرتاب می شود و ما باید مراقب باشیم ترکش های آن به ما نخورد، این فروپاشی قطعی است و این نقشه های پوشالی و این طرح ها همین طور هستند. آنها دنبال خریدن زمان هستند و انقلاب اسلامی و حرکت توفنده آن به یاری خدا تا رسیدن به دست آقا بقیت الله الاعظم روحی له الفداء ادامه خواهد یافت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 6 مهر 1401 - 9:32:1