«قَصَدتُ حَرَمَک» در زیارت امام حسین (ع) به چه معناست؟

دو شنبه 28 شهریور 1401 - 14:4:33

شیخ جواد الامین در شبکه الکوثر درباره معنای «قَصَدتُ حَرَمَک» که در زیارتنامه امام حسین علیه السلام آمده است ، صحبت کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شيخ جواد الامين در برنامه «ملحمه الزینبیه» (حماسه زینبی) شبکه الکوثر گفت :آنچه که ما مي فهميم اين است كه کسی که امام حسين عليه السلام را یاد و زیارت می کند چه از نزديك يا از دور ، در واقع با شوق اشتیاق قصد زیارت امام حسين عليه السلام را می کند و چنین زیارتی مطمئنا مورد قبول است و در واقع این شخص امام را زیارت کرده و به زیارت امام رفته است.  
شیخ جواد الامین افزود : برخی از آنها عذر واقعی و واقع بینانه مانند بیماری دارند و کسانی که به مسئولیت متعدد دارند ، برخی از آنها در سطح امور اداری معمول، گرفتن ویزا و ... مشکل دارند و بنابراین امکان این امر برای همه محقق نشده است.
وی اضافه کرد : ممکن است عده ای نتوانند به کربلا بروند و امام حسین علیه السلام را زیارت کنند، لذا در روایات و زیارتنامه ها، «قَصَدتُ حَرَمَک» (حرم شما را قصد کردم) ، به این معناست که این زائر به حرم امام مورد نظر رفته است. بنابراین نمی خواهیم بگوییم مرد یا زنی که محروم شده و نتوانسته اند به کربلا بروند این توفیق از آنها سلب شده و از زائران امام حسین علیه السلام نبوده اند.


 


دو شنبه 28 شهریور 1401 - 14:4:24