شیخ هادی الکربلایی : سخنان حضرت زینب (س) برابر یزید ، درس بزرگی برای ماست

شنبه 26 شهریور 1401 - 17:49:0

در برنامه «الملحمه الزینبیه» (حماسه زینبی) به موضوع سخنان حضرت زینب سلام الله علیها در برابر یزید ملعون پرداختیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ هادی الکربلایی در برنامه «ملحمه الزینبیه» شبکه الکوثر گفت : اگر مواضع حضرت زینب سلام الله علیها را بررسی کنیم ، صرف ایستادگی ایشان در برابر یزید ، تنها این اقدام ایشان ، به ما درسی می دهد باید که عزم و قدرت خود را چگونه به کار بگیریم.
شیخ هادی الکربلایی افزود : ایستادن زنی با ظاهری شکسته که همه مردان و حامیان ایشان را کشته و از کشوری به کشور دیگر به اسارت برده اند و در برابر ظالم زمان خود ایستاده است و در روایات آمده است که ایشان چگونه سخن گفتند و تاکید کردند «فَکِد کَیْدک وَاسْعَ سَعْیک و ناصِبْ جُهْدَک فوالله لا تمحُو ذکرنا و لا تُمیتُ وَحْیَنا» (هر چه می‌توانی نقشه بکش و تلاش کن و بکوش، به خدا سوگند یاد ما محو شدنی نیست و وحیِ ما را هم نمی‌توانی از میان برداری) ، این کلمات و این سخنرانی حضرت زینب سلام الله علیها ، بزرگترین جهادی است که یک زن تاکنون انجام داده است. آیا این موضع گیری، این ایستادگی و این سخنان ، درسی به ما نمی دهد که با عزم و قدرت و اراده ادامه دهیم و ناامید نشویم؟
وی اضافه کرد : این ایستادگی و سخنان ، ناامیدی را از جان ما باز می دارد، اگر زنی با این مصیبت بزرگ و این وضعیت بیاید و چنین موضعی بگیرد و چنین سخنانی بگوید پس دیگران چگونه باید باشند؟


 


شنبه 26 شهریور 1401 - 16:53:16