عملیات دره اردن محاسبات رژیم صهیونیستی را برهم زد

پنج شنبه 17 شهریور 1401 - 9:51:9

قضیه ساخنه : عملیات قهرمانانه «دره اردن» ، محاسبات دشمن رژیم صهیونیستی را برهم زد و با توجه به متزلزل بودن جبهه داخلی آنها و گسترش عملیات فلسطینیان در خارج از کرانه باختری اشغالی ، وضعیت سردرگمی آنها را بیشتر کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این در حالی است که عملیات قهرمانانه دره اردن به ادعای محافل صهیونیستی از این جهت متمایز می شود که در شرایطی انجام شده است که ارتش اشغالگر و نیروهای امنیتی آن در کرانه باختری دچار سردرگمی بی سابقه ای شده اند چرا که نیروهای مقاومت فلسطین با تیراندازی و درگیری های متعدد ، آنها را به شدت درگیر و مشغول کرده اند.  
این عملیات شوک بزرگی به نهاد امنیتی رژیم صهیونیستی وارد کرد چرا که منطقه ای که در آن عملیات انجام شد بسیار امن تلقی می شد و ارتش و شهرک نشینان بدون هر گونه تدابیر فوق العاده در آن تردد می کردند اما این عملیات موجب شد محافل صهیونیستی در مورد بازسازی مجدد محاسبات امنیتی و پیش بینی اقدامات بسیار خطرناک صحبت کنند ، زیرا عملیات دره اردن به دقت برنامه ریزی شده بود. 
عملیات قهرمانانه دره اردن از تمام خطوط قرمز در اشغالگران عبور کرد زیرا به طور جدی به یک انتفاضه مسلحانه اشاره می کند آن هم به دلیل تجربه نیروهای مقاومت و دوم به علت فروپاشی تقریبی تشکیلات خودگردان فلسطین چرا که عملیات نیروهای مقاومت در کرانه باختری بسیار مورد استقبال و حمایت قرار گرفت. 
 محافل رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی گزارش داده اند که وضعیت در کرانه باختری بسیار پیچیده شده و نزدیک به انفجار است و اطلاعات ارائه شده به مقامات سرویس های امنیتی ، شاهد افزایش چشمگیر عملیات فلسطینی ها بوده است. 
به محض اینکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی اشغالگر در جلوگیری از عملیات مقاومت ناکام ماندند، اشغالگران کمپین رسانه‌ای را برای تحریک علیه حماس و جهاد اسلامی به راه انداختند و آنها را متهم کردند که در این عملیات دست داشته اند تا از یک سو شکست‌های خود را در مقابل مردم اسرائیل توجیه کنند و از سوی دیگر بهانه ای برای قتل ، بازداشت و مصادره اراضی ، تخریب منازل ، هجوم گسترده و جستجوی مبارزان یا فعالان مقاومت داشته باشند. 
گفتنی است در عملیات دره اردن که چند روز پیش با موفقیت انجام شد ، 7 نظامی صهیونیست زخمی شدند که حال برخی از آنها وخیم گزارش شده است. 
برنامه سیاسی و گفتگو محور «قضیه ساخنه» هر شب در ساعت 20:45 به وقت تهران با مشارکت کارشناسان و صاحبنظران به بررسی و تحلیل مهم ترین تحولات روز جهان می پردازد.


 


پنج شنبه 17 شهریور 1401 - 9:47:5

پربازدیدها