مراسم سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در تهران برگزار شد

جمعه 11 شهریور 1401 - 13:11:0

سیزدهمین جشنواره پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت در تهران برگزار شد و تجلیل از مرحومه خانم «کونیکو یامامورا» یا صبا بابایی در صدر دستور کار این جشنواره قرار داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در این مراسم علاوه بر تجلیل از نویسنده‌ای که با کتاب «مهاجری از سرزمین خورشید» به زندگی بانوی فقید «صبا بابایی» پرداخته است ، گروه ارکستر صدا و سیما نیز برنامه اجرا کرد.
خبرنگار الکوثر در ادامه این گزارش در برنامه «مع المراسلین» افزود : خانم «صبا بابایی» ژاپنی الاصل است در جنگ تحمیلی ، یکی از پسرانش برای دفاع از خاک ایرانبه شهادت رسید. کتاب «مهاجری از سرزمین خورشید» که مورد ستایش رهبر انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به دلیل اهمیت خواندن آن ، قرار گرفته است ، به مراحل زندگی این بانو پرداخته است.
صادق ملکی معاون فرهنگی بنیاد حفظ و نشر آثار امام سید علی خامنه ای  در گفتگو با برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر گفت : حماسه هایی که شهدا و پس از آنها خانواده هایشان خلق کردند ، یک میراث ارزشمند معنوی است که در اختیار ما قرار دارد.
آقای صادق ملکی افزود : اگر بتوانیم زندگی نامه این شخصیت هایی را که به دنبال حق و حقیقت و انسانیت بودند به صورت هنری و خلاقانه و ادبی منتقل کنیم ، می توانیم الگوی خوبی به همه جهانیان و کسانی که جویای راه هدایت هستند ، راهی که بشریت را به سعادت می رساند ، ارائه کنیم.
شیخ عبدالله الدقاق  معاون شیخ عیسی قاسم در ایران نیز در گفتگو با خبرنگار الکوثر، گفت: ادبیات شهادت و مقاومت در اندیشه معاصر اسلامی جایگاه ویژه ای دارد، زیرا این ادبیات مسیری را که شهید را به شهادت رساند و مصائب خانواده شهید را برجسته می کند و بر اهمیت این ادبیات معاصر تاکید می کند.
کل علی بابایی نویسنده و پژوهشگر نیز به خبرنگار ما گفت : کتاب درباره مادران شهدا و تبیین چالش هایی که پس از شهادت فرزندانشان تجربه کردند ، الگویی است که به خانواده های ما ارائه می شود. تا سبک زندگی آنها را بیاموزند و دنبال کنند و از آن بهره ببرند. بنابراین باید نویسندگان و ادبا را تشویق کرد که به این نوع ادبیات توجه داشته باشند.


 


جمعه 11 شهریور 1401 - 9:16:45