خودزنی صهیونیست‌ها در طولکرم

سه شنبه 25 مرداد 1401 - 10:5:47
خودزنی صهیونیست‌ها در طولکرم

تهران- الکوثر: در شرایطی که ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک افسر صهیونیست بر اثر تیراندازی در کرانه باختری خبر می دهد، برخی منابع رسانه ای در فلسطین اشغالی مرگ این افسر را نتیجه «شلیک به خودی» اعلام کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پس از این حادثه که شامگاه دوشنبه روی داد، ابتدا منابع عبری اعلام کردند ظاهرا تیراندازی از داخل یک خودرو در نزدیکی طولکرم در کرانه باختری صورت گرفته است اما روزنامه «اسرائیل الیوم» به نقل از یک منبع نظامی ناشناس نوشت صحبت‌ها در مورد تبادل آتش بین نیروهای اسرائیلی است که احتمالاً به دلیل تشخیص اشتباه رخ داده است. 

در این میان آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل با تایید تلویحی شلیک به خودی گفت: بررسی‌های اولیه نشان می دهد که این یک حمله نبوده و شرایط تیراندازی همچنان در حال بررسی است.

وبگاه عربی21 نیز نوشت: گرچه برخی رسانه‌های عبری در ابتدا گزارش کردند هدف گیری از سوی رزمندگان مقاومت فلسطین انجام شده و عوامل حمله از صحنه گریختند اما مسئولان تل‌آویو بعدا گفتند این حمله عملیات مسلحانه نبوده بلکه یک "اشتباه محاسباتی" و تیراندازی به خودی بوده است.

یواو زیتون" خبرنگار روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد تحقیقات اولیه مشخص کرد حادثه شب گذشته در نزدیکی طولکرم عملیات تیراندازی نبوده، بلکه حادثه خطرناکی بوده که اجازه انتشار جزئیات آن داده نشده است.

در این میان شبکه الجزیره اعلام کرد یکی از نظامیان که هدف تیراندازی از سوی نیروی خودی قرار گرفت جان خود را از دست داد و یک نظامی دیگر نیز دچار جراحت شده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 25 مرداد 1401 - 10:5:21