آماده سازی چهار گذرگاه زمینی برای خروج زائران عتبات در محرم

پنج شنبه 6 مرداد 1401 - 15:56:34
آماده سازی چهار گذرگاه زمینی برای خروج زائران عتبات در محرم

تهران- الکوثر: فرمانده کل انتظامی کشور گفت چهار مرز مهران، چذابه، شلمچه و خسروی آماده خروج زائران عتبات عالیات در ماه محرم شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار حسین اشتری در جمع خبرنگاران افزود: علاوه بر تسهیل تردد زائران در مرزهای کشور برای صدور گذرنامه نیز هماهنگی های لازم با وزارت کشور و پلیس انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که همچنین همه نوع همکاری و برنامه ریزی برای زائران عتبات عالیات همانند قبل از کرونا با دست اندرکاران کشور عراق اندیشیده شده است، ادامه داد: دانش آموزان ، دانشجویان و طلاب مشغول به تحصیل نیز می توانند با ارایه گواهی مشغول تحصیل با هماهنگی پلیس گذرنامه خروج از کشور را در ماه محرم برای زیارت به کشور عراق داشته باشند .

وی هر گونه افزایش هزینه برای اخذ گذرنامه را شایعه دانست و توضیح داد : به هیج عنوان هزینه صدور گذرنامه را افزایش ندادیم و مردم به این شایعات توجه نکنند. 

سردار اشتری درعین حال از شهروندان خواست تا کسانی که ضرورت نیاز به گذرنامه دارند، اقدام کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور درباره اعتبار و مهلت گذرنامه برای سفر به عتبات عالیات نیز توضیح داد در صدد هستیم تا مقررات لزوم داشتن اعتبار شش ماه گذرنامه برای خروج را به یک ماه کاهش بدهیم ،یعنی گذرنامه های شهروندانی که دارای یک ماه اعتبار است نیز بتوانند از فرصت سفر به عتبات عالیات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: حتی برای تسهیل اخذ گذرنامه ارایه خدمات هوشمند را در دست اجرا داریم تا از طریق سامانه پلیس من در خواست ها ثبت و گذرنامه در درب منزل تحویل شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


پنج شنبه 6 مرداد 1401 - 15:54:48