رئیسی : رفع تحریم‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم

سه شنبه 4 مرداد 1401 - 19:13:59
رئیسی : رفع تحریم‌ها را عزت‌مندانه دنبال می‌کنیم

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه دولت ایران رفع تحریم ها را عزت مندانه دنبال می کند گفت: شرایط را به نفع ملت ایران تغییر خواهیم داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در بیست‌وپنجمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور گردهمایی گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از میز مذاکره کنار نرفت بلکه این غربی‌ها بودند که در حین انجام مذاکرات با صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انژری اتمی در این مذاکرات بحران ایجاد کردند.

رئیسی با بیان اینکه به نتیجه رسیدن مذاکرات بیش از همه چیز نیازمند اراده طرف مقابل است، خاطرنشان کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران منطقی و عقلانی است و بدیهی است طرف مقابل هم اگر منطقی و عقلانی رفتار کند، مذاکرات می‌تواند منتج به نتیجه شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران امیدآفرینی در میان مردم را اولویت اصلی کشور خواند و گفت: امروز از هر زمان دیگری نسبت به آینده کشور امیدوارتریم و با اتکا به داشته‌های خود و همچنین به پشتوانه ملت و رهبری معظم انقلاب شرایط را به نفع مردم تغییر خواهیم داد.

رئیسی همچنین گفت: تقویت سیاست همسایگی، اصل مبنایی دولت در حوزه دیپلماسی است و این تغییر ریل راهبردی، سبب شد که تراز تجاری ایران با همسایگان مثبت شود و ارزش مبادلات به چندین برابر گذشته ارتقا یابد.

دور هشتم مذاکرات وین درباره لغو تحریم‌های ظالمانه ایران که از 27 دسامبر 2021 آغاز شده بود، 11 مارس 2022 به پیشنهاد «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

از آن زمان تا کنون روند مذاکرات به دلیل تعلل در تصمیم‌گیری آمریکا برای جبران اقدامات غیرقانونی این کشور در قبال ایران و برجام، متوقف بود اما پس از سفر اخیر «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران و دیدار با مقامات عالی‌رتبه ایران، مذاکرات با هدف رفع تحریم ها، روزهای (28 و 29 ژوئن) در دوحه قطر برگزار شد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام instagram.com/alkawthar.tv
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


سه شنبه 4 مرداد 1401 - 19:13:33