درنشست سخنگوی وزارت خارجه مطرح شد:

ثبات و آرامش در منطقه نیازمند تغییر عملی در رفتار‌های آمریکاست

چهار شنبه 22 تیر 1401 - 13:12:23
 ثبات و آرامش در منطقه نیازمند تغییر عملی در رفتار‌های آمریکاست

تهران- الکوثر: سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری با بیان اینکه ماهیت رژیم صهیونیستی در منطقه نامشروع و غیرقانونی است، گفت، ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نیازمند تغییر عملی در رفتار‌های آمریکاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ناصر کنعانی» سخنگوی جدید وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست هفتگی با خبرنگاران ضمن تشریح آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وی گفت: طی روز‌های آینده شاهد سفر‌های مهمی از سران کشور‌های همسایه و منطقه به ایران خواهیم بود. اینکه رویکرد و حرکت دستاه دیپلماسی مبتنی بر سیاست کلی نظام و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های بالادستی نظام براساس مولفه‌های گفتمانی و رویکرد سیاست خارجی فعال و پویای دولت سیزدهم شکل گرفته و بر همین مبنا ان‌شاءالله ادامه می‌یابد.

وی افزود: تأکید بر دیپلماسی اقتصادی با هدف بهبود معیشت مردم با هدف خنثی سازی تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه علیه مردم ایران از طریق تمرکز بر روابط دوجانبه با کشور‌های مستقل و توجه به چندجانبه گرایی اقتصادی و تقویت سیاست همسایگی از دیگر توجهات راهبردی دولت و دستگاه دیپلماسی است.

سخنگوی وزارت خارجه در ادامه در پاسخ به سؤالی درباره اظهارات جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که مدعی شده افزایش فشار‌های اقتصادی و دیپلماتیک به ایران میزان حملات تحت حمایت ایران به نیرو‌های آمریکایی را در مقایسه با دو سال قبل کاهش داده است، گفت: جای بسی تعجب است که اگر دولتمردان آمریکایی فکر می‌کنند با بیان جملاتی از این قبیل یا نوشتن مقالاتی در یک روزنامه می‌توانند نتیجه عملکرد سوء، مخرب و ویرانگر خود را که در طول سالیان متمادی در منطقه و غرب آسیا اعمال کردند توجیه و تبیین کنند.

وی گفت: ایجاد ثبات و آرامش در منطقه نیازمند تغییر عملی در رفتار‌های آمریکاست. ماهیت رژیم صهیونیستی در منطقه نامشروع و غیرقانونی است و طی هفت دهه تاریخی تمام عیار از جرم و اشغالگری است. آمریکا حامی تمام عیار این رژیم است. سیاست مداخله جویانه در آمریکا سیاستی غیرقانونی است. 

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی دیپلمات بازداشت شده ایران در بلژیک بیان کرد: پیگیری آزادی هر چه سریع‌تر این دیپلمات عزیز ایران از ابتدای دستگیری غیرقانونی ایشان و دستگیری و بازداشت مغایرت آمیز ایشان بر مبنای کنوانسیون وین در پیگیری‌های وزارت خارجه و تمامی دوایر ذیربط دولتی ایران قرار داشته و دارد. آزادی بی قید و شرط ایشان درخواست جدی و موکد ایران است.

کنعانی درباره اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که همچنان آزادی عمل داریم با برنامه هسته‌ای ایران مقابله کنیم نیز بیان کرد: طنز تلخی است رژیمی که عضو هیچ کدام از معاهدات عدم اشاعه و نظارت‌های بین‌المللی در حوزه هسته‌ای نیست و تاریخ سیاه و روشنی از نقض قوانین بین‌المللی و تاریخچه‌ای از تجاوز به ملت‌ها دارد و زرداخانه هسته‌ای جمع کرده درباره فعالیت‌های صلح آمیز ایران اظهارنظر می‌کند.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


چهار شنبه 22 تیر 1401 - 13:12:16