در دیدار رئیس جمهور به جنوب‌شرق استان تهران مطرح شد:

رئیسی : تهران 3 استان می‌شود

شنبه 28 خرداد 1401 - 16:11:36
رئیسی : تهران 3 استان می‌شود

تهران- الکوثر:  آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان، صبح امروز به اتفاق هیأت همراه در سفری نیم روزه به دیار ۱۵ خرداد، وارد شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در جنوب‌شرق استان تهران شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آیت الله رئیسی در سفر امروز خود، با حضور در بین مردم محروم جنوب‌شرق استان تهران، به میان مردم رفت و بی‌واسطه با مردم به گفت‌گو پرداخت و از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

رئیس جمهوری با حضور در مناطق محروم شهرستان پیشوا مورد استقبال گرم ساکنان آن قرار گرفت و مردم مشکلات خود را مطرح کردند، حجت الاسلام رئیسی نیز پس از استماع سخنان مردم این منطقه نامه‌های آنان را تحویل گرفت و قول رسیدگی به مشکلاتشان را داد همچنین تعدادی از کودکان این محدوده را مورد تفقد قرار داد.

بازدید رئیس جمهوری از قطار حومه‌ای ورامین - تهران

 رئیس جمهوری با حضور در محل اجرای طرح قطار حومه‌ای که شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران را به پایتخت متصل می‌کند، از روند اجرا و تکمیل این طرح مهم ملی بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات آن و خواسته مردم و مسؤولان درخصوص تبدیل وضعیت این طرح از راه‌آهن به شرکت مترو قرار گرفت و دستور تسریع اجرای پروژه را صادر کرد.

طرح قطار حومه‌ای تهران - ورامین از مصوبات دولت نهم است که سال ۸۸ کلنگزنی شد و ابتدا در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت ولی با پیگیری و اعتراض مسئولان ورامین، این طرح ملی به شرکت مترو تهران واگذار و مقرر شد تا در سه فاز شهرری تا قرچک، قرچک تا ورامین و ورامین تا پیشوا انجام شود.

تشکیل فرمانداری ویژه در ورامین و ایجاد دو استان در شرق و غرب تهران در دستور کار

آیت الله رئیسی پس از قرچک و پیشوا، در شهرستان ورامین حضور یافت و با استقبال گرم مردم دیار 15 خرداد روبرو شد.

رئیس دولت سیزدهم با حضور در سالن ورزشی مرحوم تختی در جمع هزاران نفر از مردم دشت ورامین که از ساعات اولیه صبح در این ورزشگاه جمع شده بودند، به سخنرانی پرداخت.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض وفادار به مردم هستیم، اظهار کرد: در شرایطی کار را آغاز کردیم که همان ماه اول بحث این بود، که حقوق و دستمزد از کجا پرداخت شود، اما باید خدا را شکر کرد، که سال ۱۴۰۰ را با موفقیت و بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول پشت سر گذاشتیم.

وی در ادامه با بیان این که مردم ورامین تنها به قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و حضور در عرصه‌های مبارزه در سال ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس بسنده نکردند، گفت: در جریان فتنه ۸۸ مردم ورامین به صحنه آمدند و به سوی تهران حرکت کردند و گفتند، ما همان مردان و زنان سال ۴۲ و ۵۷ هستیم، حضور مردم در ۹ دی و اراده خداوند متعال به فتنه ۸۸ خاتمه داد.

رئیس قوه مجریه با اشاره به مشکلات شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران، تصریح کرد: فرمانداری ویژه ورامین در دستور کار قرار دارد تا کار مردم سریعتر حل شود و باید بار استان تهران را کاهش دهیم که یکی دیگر از اقدامات علاوه بر فرمانداری ویژه، ایجاد دو استان در شرق و غرب تهران است  که این مهم در دستور کار می‌باشد.

آیت الله رئیسی افزود: بسیار سعی در حاشیه سازی در این چند ماه کردند، اما به دولتمردان اعلام کردم، دچار حاشیه‌ها نشوید، این حاشیه سازی‌ها در برخی سال‌ها به مردم و کشور ضرر رساند، من به همه افراد صاحب تریبون و قلم و همه کسانی که صاحب جایگاه اجتماعی، فرهنگی و رسانه‌ای هستند، عرض می‌کنم، بیایید کنار هم، دست در دست هم برای رسیدن به هدف تلاش کنیم، این مکتب شهید سلیمانی است، که «ما می‌توانیم» را به جامعه القا کرده است.

وی تاکید کرد: هیچ مشکل حل نشدنی در کشور نداریم و عمیقاً باور داریم، مشکلات به دست مردم و خدمت رسانی مردم حل می‌شود، گرفتار حاشیه‌ها نشوید، به متن بپردازید، متن خدمت مردم برای خدا است و تنها این راه رفع مشکلات کشور را در پی دارد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv


شنبه 28 خرداد 1401 - 16:10:36