محکومیت اهانت به پیامبر (ص) از سوی سازمان همکاری اسلامی

دو شنبه 16 خرداد 1401 - 13:11:0
 محکومیت اهانت به پیامبر (ص) از سوی سازمان همکاری اسلامی

تهران - الکوثر : سازمان همکاری اسلامی اظهارات موهن سخنگوی حزب حاکم هند درباره پیامبر اکرم (ص) را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در پی اهانت «ناوین کومار جیندال» سخنگوی حزب افراطی «بهاراتیا جاناتا» به عنوان حزب حاکم هند به ساحت نبی اکرم اسلام (ص) و افزایش اعتراضات، این حزب با صدور بیانیه‌ای از برکناری وی خبر داد.

پس از توئیت «ناوین کومار جیندال» و اسائه ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بسیاری از کاربران واکنش نشان داده و خواستار تحریم و برخورد با دولت هند شدند. آن‌ها با درج هشتگ «#الارسول‌اللهیا_مودی»، این اقدام سخنگوی حزب حاکم هند را در ادامه سیاست افراطی و ضد اسلامی دولت «ناریندا مودی» نخست‌وزیر این کشور دانستند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد که این اهانت‌ها در راستای افزایش نفرت پراکنی و توهین به اسلام در هند و در چارچوب اقدامات سازمان یافته ضد مسلمانان و ایجاد محدودیت برای آنها به ویژه همزمان با مجموعه تصمیماتی برای ممانعت از حجاب در موسسات آموزشی شماری از ایالت‌های هند و تخریب دارایی‌های مسلمانان صورت می‌گیرد.

سازمان همکاری اسلامی همچنین از مقامات هند خواست با قاطعیت با این گونه اهانت‌ها و هرگونه تعرض به نبی مکرم اسلام (ص) مقابله کرده و عاملان اقدامات خشونت بار و نفرت پراکنی ضد مسلمانان را محاکمه کنند و طرف‌های پشت پرده آنها را مورد مواخذه قرار دهند.

سازمان همکاری اسلامی همچنین تضمین سلامت، امنیت و رفاه مسلمانان در هند و حمایت از حقوق و هویت دینی، فرهنگی و کرامت و اماکن عبادتی آنان را خواستار شد.

این سازمان همچنین از جامعه بین الملل بویژه سازوکارهای سازمان ملل متحد و شورای حقوق بشر خواست تدابیر لازم را برای مقابله با اقداماتی که مسلمانان در هند را هدف قرار می‌دهد اتخاذ کنند.

پیش از این نیز، جمهوری اسلامی ایران، قطر، عربستان سعودی، کویت، پاکستان و یمن توهین مقام مسئول حزب حاکم هند به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کرده بودند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 16 خرداد 1401 - 12:56:12

دسته بندی :