خطیب‌زاده مداخله دیگران درباره جزایر سه گانه ایرانی را محکوم کرد

پنج شنبه 19 اسفند 1400 - 16:4:8
خطیب‌زاده مداخله دیگران درباره جزایر سه گانه ایرانی را محکوم کرد

تهران- الکوثر:  سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات بی اساس در بیانیه کمیته خودخوانده چهارجانبه را مردود خواند و مداخله دیگران درباره جزایر سه گانه ایرانی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه با رد اتهامات سخیف نشست ۱۵۷ وزرای خارجه اتحادیه عرب و بیانیه کمیته خودخوانده چهارجانبه در حاشیه این نشست از ادامه دور باطل اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران و تغییر نکردن شیوه رفتاری، شدیداً ابراز تاسف کرد و اینگونه اقدامات بی ثمر را مغایر تحرکات این کشورها برای تعامل و دیپلماسی منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران طی چند ماه گذشته عنوان کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایراد اتهامات تکراری و بی اساس دخالت ایران در امور داخلی دیگران از سوی کشورهای مداخله گری که سابقه طولانی از  تنش آفرینی و جنگ افروزی به ویژه در یمن و مناطق درگیر غرب آسیا و شمال آفریقا دارند را مردود خواند.‌

خطیب‌زاده صدور این نوع بیانیه‌های تکراری را مانعی در راستای تقویت روابط ایران با همسایگان خواند و بار دیگر بر موضع همیشگی جمهوری اسلامی ایران در دعوت از همسایگان برای گفت‌وگو و حل سوءتفاهمات از طریق مسیرهای دیپلماتیک را مورد تأکید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره جزایر سه گانه ایرانی، با مردود شمردن بیانیه مذکور، همه اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور خواند و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد.

خطیب‌زاده حفظ و تثبیت دستاوردهای هسته‌ای و توانمندی‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران را از  جمله سیاست‌های راهبردی کشور خواند و بر بی اثر بودن این بیانیه‌ها در مسیر توسعه صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای کشور تأکید کرد.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


پنج شنبه 19 اسفند 1400 - 13:33:15