تجدید میثاق رئیس جمهور و هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل

چهار شنبه 13 بهمن 1400 - 9:25:50
 تجدید میثاق رئیس جمهور و هیأت دولت با آرمان‌های امام راحل

تهران- الکوثر:  رئیس جمهور به اعضای هیأت دولت در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در مرقد مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بلند بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، امروز چهارشنبه با حضور در مرقد امام راحل با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، ضمن ادای احترام به معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی (ره) تجدید بیعت کردند.
در این مراسم، سید حسن خمینی، یادگار امام راحل و رئیس تولیت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره)، رئیس جمهور و هیأت دولت را همراهی کردند.

سپس، رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت با حضور در مزار شهیدان رجایی، باهنر، بهشتی، شهدای دولت، هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

رئیس جمهور: مردم باوری و اجرای عدالت؛ دو پیام اصلی امام خمینی (ره)

رئیس جمهور گفت: در دولت مردمی، مردم باوری و اجرای عدالت که هم خواست مردم و هم پیام امام (ره) بوده، دو موضوع محوری است.

 سید ابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام (ره) با تبریک گفتن دهه فجر و ایام پربرکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و عرض تسلیت به مناسبت رحلت عالم جلیل‌القدر و وارسته، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، اظهار داشت: امروز در محضر امام بزرگوارمان که روح بلندشان ناظر و گواه بر ما و اعمال ماست، می‌گوییم آنچه از سلوک ایشان می‌شناسیم، موضوع توجه به مردم است.

 رئیسی با بیان این‌که برای مصلحان دینی، دو محور توکل بر خدا و همراهی با مردم، محور اصلی برای حرکت مصلحانه است، گفت: امام نیز در قرن حاضر به عنوان یک مصلح بزرگ، هم توکل بر خدا و هم همراهی کردن با مردم را برای ایجاد یک تحول عظیم، اصل قرار داده‌اند.

رئیس جمهور با بیان این‌که ترجمان جمهوری اسلامی به مردم‌ سالاری دینی، نشان‌دهنده نقش محوری مردم در تفکر امام است، افزود: اگر امام از مردم دم می‌زد، مثل بسیاری از سیاسیون که دم از مردم می‌زنند، اما توجهی به خواست و اراده مردم ندارند، نیست، زیرا نگاه امام به مردم، نگاه تشریفاتی و سیاسی مصطلح نبود، بلکه امام، مردم و حضور و مشارکت آنها را باور داشت.
وی با بیان این‌که امام به ما و همه مسئولان سفارش می‌کرد به فقرا و کوخ نشینان توجه کنیم، گفت: در نگاه امام، توجه به خواست مردم، یک حقیقت و نشأت گرفته از یک باور بود.
آقای رئیسی با اشاره به این‌که نگاه امام به مردم، جلوه‌های مختلفی داشته و دارد، اظهار داشت: امروز هم هر کجا به مردم میدان داده‌ایم، موفق بوده‌ایم و مشکلات ما نیز همان جایی است که مردم حضور پیدا نکرده‌اند.
رئیس جمهور با تأکید بر این‌که مردم آمادگی دارند در هر میدانی حضور پیدا کنند، افزود: ما از مکتب امام درس گرفته‌ایم که در دولت مردمی، موفقیت‌های خود را با حضور و در معرض مردم تعریف کنیم.
آقای رئیسی با تأکید بر این‌که تحول و عدالت با حضور مردم شکل می‌گیرد، گفت: عدالت با حضور مردم اجرا می‌شود و ما در این زمینه، کارگزار و خادم مردم هستیم.


آخرین اخبار جهان و منطقه را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
جدیدترین خبرها  را در کانال تلگرامی الکوثرفارسی بخوانید: (کلیک کنید)
اینستاگرام
instagram.com/alkawthar.tv
از صفحات دین و زندگی و ندای نور الکوثر فارسی دیدن کنید

آموزش سوره های قرآن ویژه کودکان
صفحه ادعیه و زیارات  الکوثر فارسی
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید
صفحه
آشپزی غذاهای عربی الکوثر فارسی 


چهار شنبه 13 بهمن 1400 - 8:47:48