بازداشت یک روحانی شیعه و محکوم شدن یک روحانی دیگر در عربستان

دو شنبه 11 بهمن 1400 - 16:56:16
بازداشت یک روحانی شیعه و محکوم شدن یک روحانی دیگر در عربستان

تهران- الکوثر: منابع خبری از بازداشت یک روحانی برجسته شیعه و صدور حکم زندان علیه یک روحانی شیعه دیگر در عربستان خبر دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع خبری از بازداشت شیخ «کاظم العَمری» روحانی شاخص شیعیان در عربستان  توسط نیروهای امنیتی سعودی در اوایل هفته جاری خبر دادند و تأیید کردند که دادگاهی در عربستان «شیخ عبداللطیف الناصر» روحانی شیعیان در عربستان را به هشت سال زندان محکوم کرده است.

شبکه خبری تلویزیونی «النباء» مستقر در لندن گزارش داد که دادگاه موسوم به «دادگاه تروریسم» در عربستان حکمی را علیه شیخ عبداللطیف الناصر که ساکن «الدمام» در شرق این کشور است، صادر کرده است.

شیخ الناصر ژوئن 2019 میلادی روی پل «الملک فهد» بین عربستان و بحرین و در حالی که به‌همراه خانواده‌اش در حال سفر بود، بازداشت شد.

بر اساس گزارش شاهدان عینی مسئولان سعودی هنگام بازداشت شیخ عبداللطیف الناصر، وی و خانواده‌اش را برای ساعت‌های طولانی بازداشت و تلفن‌های همراه آنها را مصادره کردند. خانواده وی پس از دو ساعت درحالی که شیخ الناصر در بازداشت به‌سر می‌برد، آزاد شدند.

مقامات سعودی در آن زمان شیخ الناصر را به مرکز تحقیقات تحویل دادند و کلیه دسترسی‌ها به شیخ الناصر قطع شد. اتهام وارده به او مشخص نیست و مورد محاکمه عادلانه قرار نگرفته است. وی نزدیک به دو سال و نیم بازداشت بود، سپس به هشت سال حبس محکوم شد.

نیروهای امنیتی سعودی اوایل این هفته شیخ کاظم العَمری را بازداشت کردند. وی فرزند «شیخ محمد علی العَمری» روحانی شیعه فقید و از شخصیت‌های برجسته دینی مدینه است.

شیخ محمدعلی العمری از رهبران شیعی عربستان بود که به‌جرم دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم السلام و شیعیان و درخواست اجرای عدالت میان شیعیان به چهل و پنج سال زندان  محکوم شد و تحت شکنجه قرار گرفت. 

تسنیم


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


دو شنبه 11 بهمن 1400 - 16:56:1