هشدار البخیتی به ابوظبی : عمق خاک امارات را هدف قرار می دهیم

چهار شنبه 22 دی 1400 - 17:11:6
هشدار البخیتی به ابوظبی : عمق خاک امارات را هدف قرار می دهیم

تهران - الکوثر : درپی تشدید اقدامات خصمانه امارات در مناطق جنوبی یمن، عضو شورای عالی سیاسی صنعا به ابوظبی هشدار داد و گفت، در صورت تداوم این اقدامات، یمن عمق خاک امارات را هدف قرار خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «محمد البخیتی» عضو شورای عالی سیاسی یمن امروز چهارشنبه در سخنانی گفت: معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، رژیم سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته در یمن  به کار خواهد گرفت.

محمد البختی افزود: از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک امارات خواهد شد. 

عضو دفتر سیاسی یمن تکرار سناریوی حمله با موشک‌های بالستیک به عمق خاک امارات را نیز تاکید کرد وگفت: ما در وضعیت جنگی قرار داریم.

مدتی است که درگیری‌های شدیدی میان مزدوران اماراتی و ارتش و کمیته‌های مردمی دراستان «شبوه» درجنوب یمن در جریان است. نیروهای یمنی طی یک هفته‌ گذشته توانسته‌اند دو پهپاد جاسوسی متعلق به امارات را حین انجام عملیاتی خصمانه در جنوب این کشور سرنگون کنند.

نیروی دریایی یمن هم  اخیرا و در اقدامی بی‌سابقه موفق شد یکی کشتی نظامی اماراتی را که در حال حمل تسلیحات نظامی برای ائتلاف سعودی بود، در غرب این کشور توقیف کند.

این درحالیست که،«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن  امروز اعلام کرد، ارتش این کشور توانسته است طی چند روز گذشته  به مزدوران و داعشیان امارات در استان شبوه خسارت‌های سنگینی وارد کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 دی 1400 - 17:10:58