رایزنی‌های دیپلماتیک باقری در وین با محور لغو تحریم‌ها

شنبه 18 دی 1400 - 16:29:32
رایزنی‌های دیپلماتیک باقری در وین با محور لغو تحریم‌ها

تهران - الکوثر : مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین برای ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک در چارچوب گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران، وارد هتل کوبورگ وین شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مذاکرات علی باقری کنی رئیس هیات مذاکره کننده ایران با رئیسان هیات‌های مذاکره کننده و کارشناسان 1+4 در روزهای اخیر شتاب تندی گرفته است و روند گفتگوها رو به جلو اما محتاطانه و گام به گام پیش می‌رود.
امروز دهمین روز از مذاکرات وین است و هیات‌ها همچنان برای دست یابی به توافق نهایی تلاش می‌کنند.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین جمعه شب به خبرنگاران گفت: مذاکره‌کنندگان به این نکته که پیشرفت‌هایی در راستای دست‌یابی به احیای توافق 2015 و رفع تحریم‌ها حاصل شده است، اذعان دارند.
اولیانوف با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه باید تلاش‌های مستمر و بیشتری صورت گیرد، افزود: دست یابی به توافق نهایی تا ماه فوریه امکان پذیر است. «وانگ کوان» مذاکره کننده ارشد چین هم در اظهارات مشابهی گفت: مذاکرات رو به جلو و در حال پیگیری است.
علاوه بر چین و روسیه، طرف‌ اروپایی هم اخیراً به گونه‌ای محتاطانه ارزیابی مثبتی را در اظهارنظرهای عمومی نسبت به روند مذاکرات ارائه می‌کند.
«ژان ایو لودریان» وزیر امورخارجه فرانسه روز جمعه گفت: در مذاکرات وین پیشرفت حاصل شده، ولی زمان رو به پایان است.
جمهوری اسلامی ایران پس از اجرایی شدن برجام ثابت کرد که هرچند سخت مذاکره می‌کند اما به تعهداتش وفادار و مسئولیت‌پذیر است.
مذاکرات جاری در وین فرصت تازه ای را برای اروپا و آمریکا پدید آورده تا در قبال بدعهدی چهار سال گذشته گام‌های موثر و ملموسی را برای جلب اعتماد جمهوری اسلامی بردارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 18 دی 1400 - 16:25:47